شهر خبر

طلا در مسیر ریزش قیمت! / ربع سکه چند شد؟ + جدول

قیمت گرم طلا به عیار ۱۸ به مقدار ۳ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید به مقدار ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

اقتصاد طلا در مسیر ریزش قیمت! /  ربع سکه چند شد؟ + جدول

بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، در تاریخ شنبه ۸ اردیبهشت، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۷۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۴۸۸ هزار

 

ریزش ۱۰۰ دلاری قیمت طلای جهانی

 

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همشهری آنلاین