شهر خبر

با دیدن این خودرو انگشت به دهان خواهید ماند / غول فناوری غوغا به پا کرد

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

یکی از مزیت های برقی شدن صنعت خودرو را می توان ظهور خودروسازانی دانست که پیش تر در زمینه حوزه فناوری های دیجیتال مانند تولید تلفن همراه فعالیت داشته اند . یکی از این شرکت ها ، کمپانی شیائومی است که در زمینه تولید تلفن همراه هوشمند ، لوازم خانگی برقی هوشمند و انواع دستگاه های دیجیتال نیز فعالیت می کند.

اقتصاد با دیدن این خودرو انگشت به دهان خواهید ماند / غول فناوری غوغا به پا کرد

کمپانی شیائومی اولین خودرو برقی خودرا بانام شیائومی su7  در سال ۲۰۲۳ در نمایشگاه خودرو شانگ های رونمایی کرد.این خودرو به گفته کارشناسان خودرو در دسته خودرو های سدان های سایز متوسط نیز قرار می گیرد. جالب تر اینکه براساس توافقاتی که صورت گرفته است این خودرو توسط گروه بایک تولید می شود.

مشخصات فنی شیائومیsu7

کمپانی شیائومی این خودرو را در ۳ نسخه پایه، میان رده و پرچمدار تولید می کند. این خودرو برقی توسط ۳ پیشرانه الکتریکی با کد های v6s ، v6 و v8 تامین می شود. چیزی که  در اینجا جلب توجه می کند و ذهن هر خواننده ای را به سمت این موضوع سوق می دهد که با شنیدن این کد ها یاد موتور های بنزینی حجیم خواهیم افتاد ، اما در این خودرو خبری از موتورهای درون سوز زیر کاپوت نیست. این پیشرانه ها هر ۳ ساخت شرکت شیائومی است.

شیائومی۲

اگر بخواهیم میزان قدرت و گشتار های این ۳ موتور برقی را تحلیل کنیم می توانیم به ترتیب اینگونه شرح دهیم.

پیشرانه تک موتوره v6 قدرتی برابر با ۲۹۹ اسب بخار گشتاوری ۴۰۰ نیوتن متر نیز تولید می کند. این موتور در نسخه پایه این خودرو برقی بکار رفته است.در این نسخه نیروی موتور به چرخ های محور عقب انتقال پیدا می کند.می توان سرعت صفر تا صد نسخه پایه شیائومی su7 را ۵.۲۸  ثانیه معرفی کرد.حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

باتری که در این خودرو انرژی لازم برای حرکت را تامین می کند باتری ۷۳.۶ کیلووات ساعتی نیز است. کمپانی شیائومی مدعی است این باتری می تواند تا ۶۶۸ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد نیز طی کند. همان طور که انتظار داشتیم نسخه میان رده این خودرو که به نسخه پرو معروف است از پیشرانه قدرتمندتری نیز برخورددار است.

پیشرانه v6s در اینسخه از su7 pro  سوار است تا با ۳۰۳ اسب بخار و گشتاوری ۵۰۰ نیوتن متر تولید می کند که به ترتیب ۷۴ و۱۰۰ واحد از نسخه v6 نیز بیشتر است.

در نهایت نوبت به نسخه پرچمدار شیائومی su7 می رسد که ناگفته پیداست که مجهز به کدام پیشرانه می باشد.این پیشرانه دو موتوره نیز ۶۷۳ اسب بخار و ۸۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد.نسخه پرچمدارد شیائومی که معروف به مدل مکس می باشد به لطف این پیرانه قدرتمند سرعت خود را در ۲.۷۸ ثانیه نیز به ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برساند.

این سرعت در مقایسه با جواهر آلمانی یعنی پورشه تایکان توربو رکورد شکنی کرده است چرا که سرعت پورشه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر چیزی حدود ۲.۹۳ ثانیه طول می کشد و اگر بخواهد به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برسد باید ۱۱.۵ ثانیه را طی کند در حالی که برای su7 این عدد به ۱۰.۶۷ می رسد که باعث شده است در زمره سریع ترین خودرو های چینی نیز قرار بگیرد.

شیائومی۱(2)

این نسخه از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند و تنها در ۵ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب انرژی لازم را برای پیمایش مسافتی حدود ۲۲۰ کیلومتر را در باتری خودرو  ذخیره می کند.

نوع موتور یک ، دو و سه موتور برقی
ظرفیت باتری ۷۳.۰۶ کیلووات ساعت 
۱۰۱ کیلوات ساعت
قدرت ۲۲۹ اسب و ۶۷۳ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ و ۸۳۸ نیوتن متر
گیربکس اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل عقب و دودیفرانسیل
شتاب ۵.۲۸ ثانیه و ۲.۷۸ ثانیه
سرعت ۲۱۰ و ۲۶۰ کیلومتر
برد خودرو ۶۶۸ و ۸۰۰ کیلومتر
 استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی 
بدنه سدان بزرگ
نوع رینگ آلومینیومی

مشخصات ظاهری خودرو

طول خودرو شیائومی su7 ۴۹۹۷ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۶۳ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۴۴۰ میلیمتر دارد.

شیائومی SU7 طولی برابر با فاصله محوری این خودرو نیز ۳۰۰۰ میلیمتر است. با این مشخصات، SU7 ابعادی مشابه با پورشه تایکان دارد. اولین خودروی شیائومی از لحاظ فرم کلی بدنه یادآور پورشه تایکان است اما چراغ‌های جلوی آن محصولات مک لارن را در ذهن تداعی می‌کنند. این خودرو از نظر آیرودینامیک در سطح بالایی قرار دارد، طوری که ضریب درگ آن تنها ۰.۱۹۵ است. ماشین شیائومی از آخرین فناوری‌های موجود سود می‌برد که یکی از آنها هداپ دیسپلی پیشرفته ۵۶ اینچی است. این سیستم اطلاعات مربوط به سامانه مسیریاب را در ابعادی بزرگ مقابل راننده منعکس می‌کند.

کابین خودرو

برای راحتی بیشتر، سرنشینان ردیف عقب شیائومی SU7 نمایشگرهای اختصاصی خود را دارند. این نمایشگرها در حقیقت دو تبلت می پد هستند که پشت صندلی‌های جلو نصب شده‌اند. شیائومی می‌گوید به‌جای می پد امکان استفاده از تبلت آیپد نیز وجود دارد. می‌توان حدس زد که SU7 در مقایسه با سایر مدل‌های برقی چینی قیمت بالاتری خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی‌ برخی نشریات چینی، این سدان الکتریکی احتمالا با قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار یوان یا ۴۲۵۰۰ دلار، یعنی حدود ۲.۲ میلیارد تومان وارد بازار خواهد شد. تولید Xiaomi SU7 از سال آینده شروع می‌شود. در زیر اطلاعاتی از این خودرو پرطرفدار را به صورت جدول و در پایان فیلمی جذاب را برای مشاهده گذاشته ایم.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند  دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری  دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین  _
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضد قفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اظطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
پادل شیفتر دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه های کنترل فرمان دارد