شهر خبر

ضرب الاجل یک امام جمعه برای دولت رئیسی؛ فقط تا مهر و آبان زمان دارید /امام جمعه ساری: مشکل مملکت باندهای فساد و اشخاص فاسد است

ضرب الاجل یک امام جمعه برای دولت رئیسی؛ فقط تا مهر و آبان زمان دارید /امام جمعه ساری: مشکل مملکت باندهای فساد و اشخاص فاسد است

امام جمعه قم گفت: از نیروی انتظامی کشور و همه کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند و برای حفظ ارزش‌ها به میدان آمدند و  از پای ننشستند تشکر می‌کنیم؛ حجاب یک اصل قانونی است، امروز دشمن می‌خواهد برای ما چالش ایجاد کند؛ لذا سخنان مقام معظم رهبری حجت را برای ما تمام کرد و ما حمایت خود را از نیروی انتظامی و همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بر طبق آنچه خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا منتشر کرده اند، ائمه جمعه قم، اهواز و مازندران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مواردی نظیر مسائل اقتصاد و معیشتی و انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، آثار و برکات اعتقاد و باورمندی به معاد و قیامت را مورد توجه قرار داد و گفت: اولین اثر معاد باوری اصلاح نگرش انسان به دنیا است؛ دنیا در نزد افراد معاد باور ابزار است؛ لذا معاد باوری بینش انسان را به عالم هستی وسعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه معاد باوری مسیر زندگی انسان را تعیین می‌کند و نگاه انسان را به هستی تغییر می‌دهد، ادامه داد: مؤمنین این حقیقت را یافتند که زندگی بشر شامل چند سرفصل است که بخش اندکی از این سرفصل‌ها مربوط به دنیا و بخش عمده آن مربوط به آخرت است و در حقیت این مفهوم که دنیا برای انسان آفریده شده است نه انسان برای دنیا را باور دارند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: روز ۹ اردیبهشت روز شوراها است که هم مبنای عقلی دارد و هم مطابق با موازین قرآنی و روایی است و جایگاه مهمی برای شوراها در قانون اساسی ما پیش بینی شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه شوراها باید به خدمت رسانی بیشتر به مردم اهتمام بورزند، عنوان کرد: افرادی که وارد شورا می‌شوند لازم است پایبند به الزامات قانونی باشند و هم نسبت به ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند، همچنین نباید شوراها به خاطر امکانات، اختیارات و قدرتی که دارند محل سوء استفاده قرار گیرند و اعضای شوراها بدون پاکدستی و توانمندی نباید وارد صحنه شوند؛ لذا سابقه خوب و دلسوزی برای مردم از لوازم موفقیت هر شورا است.

وی ۱۲ اردیبهشت روز معلم و کارگر را مورد توجه قرار داد و گفت: روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است که حقیقتا به عنوان معلمی در قله برای همه سطوح جامعه الگو بود. قرار دادن این روز به عنوان روز معلم معنای نمادین و پر مضمون دارد؛ یعنی دانش آموزان، معلمان، دانشگاهیان باید این مسیر را برای بقای انقلاب طی کنند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: معلمی سه بُعد علم آموزی، تفکر آموزی، و مهم‌تر از همه آموزش عملی اخلاقی دارد؛ لذا گفتار و رفتار معلم باید الگو برای دانش آموزان باشد اگر جامعه بخواهد پیشرفت کند اول باید در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود بنابراین معلمان بدانند هر لحظه از عمرشان که در راه آموزش و اخلاق عملی سپری می‌شود، عبادت است.

وی اظهار کرد: مسئولین بودجه آموزش و پرورش را کم نگذارید و آموزش و پرورش را در گیر و دار معوقات و رتبه بندی قرار ندهید؛ سند تحول باید اجرایی شود و خروجی آموزش و پرورش ما باید تربیت انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه اسلام نقش کلیدی برای کارگر در نظر گرفته شده است، گفت: کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند؛ امروز کارگران و کارفرمایان ما در جنگ اقتصادی هستند و خوشبختانه در دولت سیزدهم کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند، لذا با وظیفه شناسی و تلاش برای پیشرفت و ارتقا کشور شاهد جهش تولید خواهیم بود.

امام جمعه قم با اشاره به عملیات وعده صادق، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کردند این عملیات از مصادیق امید به آینده بود؛ اکثر دنیا اقدام ایران را به عنوان اقدام موثر و اخلاقی معرفی کردند، زیرا ما مردانه جنگیدیم.

حسینی بوشهری افزود: اسرائیل، آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و همراهان منطقه‌ای صحنه را باختند و اعتبار نداشته خودشان را هم از دست دادند و این رژیم منحوس صهیونیستی در محاصره باقی ماند و راهی جزء این ندارد که به کسانی که پیش از او رفته‌اند بپیوندد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: غزه مظلوم است و ۱۴ هزار کودک آن به شهادت رسیدند، اما امروز مردم مظلوم غزه احساس می‌کنند یک هم‌پیمان قوی مثل نظام جمهوری اسلامی در کنار آن‌ها است.

وی با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به پاکستان، تاکید کرد: ایجاد ارتباط با همسایگان از سیاست‌های راهبردی است و می‌شود با برنامه ریزی درست برای کشور آورده درست کرد؛ افتتاح ابر پروژه ۱۲۰ مگاواتی دو سد در سریلانکا قدرت ایران را به نمایش گذاشت.

امام جمعه قم بیان کرد: از نیروی انتظامی کشور و همه کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند و برای حفظ ارزش‌ها به میدان آمدند و از پای ننشستند تشکر می‌کنیم؛ حجاب یک اصل قانونی است، امروز دشمن می‌خواهد برای ما چالش ایجاد کند؛ لذا سخنان مقام معظم رهبری حجت را برای ما تمام کرد و ما حمایت خود را از نیروی انتظامی و همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای این شهر اظهار کرد: در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد موفق‌تر است از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق به اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

وی اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت به جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد در ادامه با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی فرهنگی و بی هویتی بود.

وی اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی را موجب شکست اندلس خواند.

امام جمعه اهواز به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مساله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تا که تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

وی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و... خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌جمعه اهواز به اقداماتی که دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و ... انجام شده اشاره کرد و گفت: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی بیان کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره کرد و گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

وی در پایان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

در پایان نمار جمعه، نمازگزاران با شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" از تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی ۷ اردیبهشت در نماز جمعه ساری، با دعوت به تقوای الهی، اظهار کرد: با تقوای الهی می‌توانیم از یاران واقعی امام زمان (عج) باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ هزار شهید، ۱۱۲ هزار جانباز و آزاده و چندین برابر این میزان ارتش جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: ارتش که متعلق به طاغوت بود بعد از جمهوری اسلامی به انقلاب پیوست و تاکنون در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی نقش آفرینی می‌کند.

خطیب نماز جمعه ساری به روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خلیج فارس متعلق به ایران اسلامی است و دشمنان درصدد تغییر نام و هویت این منطقه هستند که قطعا به جایی نمی‌رسند.

لائینی از مهمترین مطالبات امور را مبارزه به فساد یاد کرد و ادامه داد: باید با فساد در هر شکل و جایی مبارزه شود و بساط این منکر در تمام ادارات جمع شود زیرا بسیاری از مشکلات مملکت ناشی از تشکیل باندهای فساد و اشخاص فاسد است.

وی با توصیه بر اینکه مسئولان و آحاد مردم باید مواظب باشند که آلوده به فساد نشوند تا با این منکر مبارزه کنند، تصریح کرد: اهل فساد ابتدا افراد پیرامون خود را به حاشیه می‌برند تا اهداف خود را اجرا کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هر از گاهی گزارشی مبنی بر فساد از مسئولان مربوطه می‌خواهیم، گفت: در این دولت باید مبارزه با فساد به طور جدی انجام شود تا کارنامه خوبی ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت روز جهانی کارو کارگر، بیان کرد: شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم است برای تحقق این شعار باید کارگران مورد توجه قرار گیرند.

این مسئول ادامه داد: از همه کارگران به طور عام، کشاورزان، زنان و مردانی که برای معیشت، اقتصاد، رفاه و خدمت به خلق کار جهادی می‌کنند قدردان هستیم.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری که روز معلم نامگذاری شد، گفت: از جامعه فرهنگیان و معلمان قدردانیم که تربیت کنندگان سرمایه‌های واقعی جامعه هستند.

وی با تذکر به آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، افزود: کرسی معلمی باید از شایستگی‌های خاصی باید برخوردار باشد و هرکسی صلاحیت نشستن بر این جایگاه را ندارد زیرا فرزندان و نسل آینده در اختیار معلمان قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله شیخ عباسعلی سلیمانی، اظهار کرد: جای دارد از شهید سلیمانی که در سنگر نماز جمعه، خطابه و نمایندگی ولی فقیه سالیان سال معلمی کردند یاد کنیم که در حوزه فرهنگ و دین تلاش چشمگیری داشتند.

محمدی لائینی به روز ملی ورزش زورخانه‌ای و باستانی اشاره کرد و گفت: ورزش یک سرمایه است که منش پهلوانی را در جامعه ترویج می‌کند.

وی با اعلام اینکه بعد از نماز عصر امروز راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌شود تا با این اقدام جنایاتی که در غزه انجام می‌گیرد را محکوم کنیم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلوم حمایت کنیم. در همین راستا عملیات «وعده صادق» با افتخار انجام شد که دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مبهوت کرد.

لائینی افزود: ملت ایران مصمم‌تر از گذشته هستند تا اسرائیل غاصب را از روی زمین بردارند و قدس شریف را آزاد کنند.

27211