شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#خرگوش#گوشتی#صادرات#این#حیوان#رونق#دارد

قیمت خرگوش گوشتی / صادرات این حیوان رونق دارد

اختصاصی گسترش نیوز؛

در این گزارش به بررسی قیمت انواع خرگوش گوشتی در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت خرگوش گوشتی / صادرات این حیوان رونق دارد

خرگوش را می توان یکی از جوندگان بازیگوش و جذاب دانست که در بسیاری از کشورها وجود دارد. غذای اصلی این حیوان، گیاهان هستند که عمدتا هویج و کاهو است و بسیاری دیگر از گیاهان را نیز می خورد. جالب است که بدانید اقتصاد این حیوان برای پرورش دهندگان بسیار با صرفه بوده و افراد زیادی وجود دارند که خرگوش را پرورش می دهند. گفته می شود که پرورش و صادرات خرگوش، پدیده ای جدید نیست و در زمان های گذشته نیز، افراد بسیاری به پرورش خرگوش مشغول بودند. یکی از دلایل این اقدام، گوشت خرگوش است که گفته می شود بدون چربی بوده و برای انسان مفید است. گوشت خرگوش نسبت پروتئین ، انرژی ، کلسیم و ویتامین بالاتری نسبت به انواع دیگر گوشت حیوانات دارد. میزان کلسترول ، چربی و سدیم نیز کمتر از گوشت های دیگر است.

خرگوش-گوشتی

به گزارش گسترش نیوز، برای پرورش خرگوش، نیاز به محیط بزرگ نیست و در یک محیط کوچک هم می توان تعدادی خرگوش را پرورش داد. از آنجایی که این حیوان غذای کم تری می خورد، برای پرورش بسیار به صرفه بوده است. بسیاری از کشورها، از گوشت این حیوان استفاده می کنند و بسیاری دیگر پوست آن را ترجیح می دهند. به هرحال باید اشاره کرد که پرورش خرگوش گوشتی، رونق بسیار دارد. گوشت آنها بسیار محکم ، مقوی و به راحتی برای همه افراد حتی کسانی که سن بالایی دارند هضم می شود. گفته می شود که منع شرعی برای مصرف گوشت خرگوش وجود ندارد. خرگوش ها خیلی سریع رشد می کنند و خرگوش ماده هر بار ۲ تا ۸ بچه بچه می دهد.  آنها می توانند غذای با کیفیت بسیار پایین مصرف کنند و این غذاها را به گوشت ، پوست یا فیبر با کیفیت بالا تبدیل کنند.

خرگوش-پرورش

یکی از انواع خرگوش که در کشور وجود دارد، لوپ نام دارد. با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت این گونه از خرگوش شدیم. هر عدد خرگوش لوپ، بین ۱ میلیون تا یک و نیم میلیون تومان قیمت دارد. گونه ای دیگر از خرگوش وجود دارد که به خرگوش هلندی معروف است که مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود. خرگوش های مینیاتوری نیز بین ۴۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان در بازار و سایت های فروش حیوانات فروخته می شوند. اما خرگوش های گوشتی به علت آنکه مصارف خوراکی دارند قیمت بالا تری دارند و نیاز نیست که حتما از نژاد خاصی باشند. هر خرگوش گوشتی به نسبت وزنی که دارد بین ۹۰۰ الی ۲ میلیون تومان فروخته می شود.

خرگوش-لوپ

پرورش خرگوش گوشتی، نیاز به امکانات اولیه است که باید حتما آن ها را مدنظر داشته باشید. به عنوان مثال، تغذیه خرگوش گوشتی، بسیار دارای اهمیت بوده و میزان غذایی که به این حیوان داده می شود باید مقدار مشخصی باشد. علت مراقبت غذایی این است که گوشت خرگوش نرم و بدون چربی باشد تا مصرف کننده از خرید خود راضی باشد. برای آنکه بتوانید یم مزرعه پرورش خرگوش داشته باشد، درصورتی که مزرعه برای خودتان باشد، نیاز به ۱۰۰ میلیون سرمایه اولیه دارید. از آنجا که هر خرگوش ماده، میانگین ۵ بچه به دنیا می آورد، می توانید با گذشت حدود ۲ سال، تعداد خرگوش های خود را چند برابر کنید که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است. در صورتی که بخواهید تعدادی خرگوش را خریده و در قفس نگهداری کنید و پرورش دهید، نیاز به هزینه هایی دارید که در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

 

خرگوش

قیمت

خرگوش گوشتی نژاد لوپ

۶۰۰،۰۰۰

خرگوش لوپ نر

۳۰۰،۰۰۰

خرگوش ماده گوشتی نا بالغ

۵۸۰،۰۰۰

خرگوش گوشتی ماده بالغ

۱،۵۰۰،۰۰۰

قفس متوس نگهداری خرگوش

۱،۸۴۰،۰۰۰

پرورش خرگوشتی می تواند سود بالایی داشته باشد و صادرات آن نیز می تواند ارز آوری بسیاری را به همراه داشته باشد. بسیاری از کشورها، مشغول به صادرات خرگوش به ویژه خرگوش های گوشتی هستند.