شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#غرش#این#خودرو#گوش#نوازش#دهد

غرش این خودرو گوش ها را نوازش می دهد

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

جنگنده ای آمریکایی که با الهام از هواپیمای جنگنده تک‌باله تک‌موتوره دوربرد که در سال‌ ۱۹۶۴ ساخته شده است. خودرویی که در سال ۱۹۶۱ با همکاری جان نجار و فیلیپ تی کلاک ساخته شد و ماستنگ ۱ نام گذاری شد.

اقتصاد غرش این خودرو گوش ها را نوازش می دهد

این گزارش حکایت خودرویی دارد که صدای غرش آن گوش هر فردی را هم که اطلاعات کمی از خودرو دارد، نوازش می‌دهد و هر انسانی را شیفته خود می کند. فورد ماستنگ ۱ به طور رسمی در ۷ اکتبر ۱۹۶۲ در گرندپری ایالات متحده آمریکا در نیویورک رونمایی شد. این خودرو فورد ماستنگ پنج ماه زودتر از آغاز رسمی ساخت خودروهای مدل ۱۹۶۵ به بازار عرضه شد. به مدل هایی که در این پنج ماه تولید شده اند، لقب «مدل ۱۹۶۴ و نیم» داده‌اند. ساخت رسمی خودرو از ۹ مارس ۱۹۶۴ در دیربورن در ایالت میشیگان آغاز شد.

گفته می‌شود نام خودرو را جان نجار، طراح خودرو به خاطر علاقه‌اش به جنگنده‌های ماستنگ در جنگ جهانی دوم ماستنگ انتخاب شد. جان نجار در سال ۱۹۶۱ با همکاری فیلیپ تی کلاک در طراحی پروتوتایپی همکاری کرد که ماستنگ ۱ نام گرفت. ماستنگ ۱ به‌طور رسمی در ۷ اکتبر ۱۹۶۲ در گرندپری ایالات متحده آمریکا در واتکینس گلن در نیویورک رونمایی شد. دن گارنی، راننده فرمول یک آن را در پیست راند و رکودش کمی بیشتر از ماشین‌های فرمول ۱ بود.

فورد در تاریخ ۱۷ آوریل ۱۹۶۴، موستانگ ۱۹۶۵ را در نمایشگاه جهانی معرفی کرد که مردم به سرعت پذیرفته شد. به همین خاطر ۱۷ آوریل را روز جهانی موستانگ نام گذاری کرده اند. این خودروی محبوب تا کنون توانسته است ۶ نسل خود را به بازار معرفی کند. در ادامه، نسل ۱ تا ۶ این خودروی جذاب آمریکایی را بررسی می کنیم.

نسل اول (۱۹۶۴ – ۱۹۷۴)

فورد موستانگ  یک با کد تی-۵ که خودرویی دو نفره و روباز بود، از یک موتور شش سیلندر خورجینی آلمانی با حداکثر توان ۲۷۱ اسب بخار بهره می‌برد. البته برای مدل جدید آن که در سال ۱۳۶۵ معرفی شد، تغییراتی در موتور شش سیلندر آن انجام شد که قدرت آن را به ۲۸۹ اسب بخار تغییر داد. این تغییرات در همین جا ختم نشد و با تغییرات کوچکی در سال ۱۹۶۶ به بازار عرضه شد. در سال ۱۹۶۷ فورد کار را یکسره کرد و شکل اصلی خود را که یک پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر خورجینی با حداکثر توان ۳۳۵ اسب بخار بود، در این خودروی محبوب استفاده کرد که این مدل برای مسابقه های خودرویی هم بسیار پرتوان و قدرتمند بود.

فورد-نسل-اول

نسل دوم (۱۹۷۴-۱۹۷۸)

این نسل از موستانگ با عرض و طول کمتری که از یک پیشرانه های چهار سیلندر (۲.۳ لیتر) و شش سیلندر (۲.۸ لیتر) بهره می برد، به بازار به عنوان خودرویی اقتصادی با کیفیتی بالامعرفی شد .

فورد-نسل-دوم

نسل سوم (۱۹۷۹ – ۱۹۹۳)

موستانگ در نسل سوم خود تنها چند تغییر ظاهری داده بود. در این نسل نوک‌های جانبی معروف حذف شده بودند و تراشه‌های پشتی به جای سه بخش تقسیم شدند. اما همچنان موتورها  همان موتورهای نسل قبل بودند؛ اما به دلیل تغییراتی که در بدنه این خودرو انجام شده بود، از لحاظ توان موتور، قدرت متفاوتی داشت. در سال ۱۹۸۱، تغییرات دیگری هم در این خودروی جذاب و خیره کننده که گیربکس دستی پنج دنده بود، اعمال شد.

فورد-نسل-سوم

نسل چهارم (۱۹۹۴ – ۲۰۰۴)

اما درنسل چهارم موستانگ به کلی و شگفت‌آوری همه چیز تغییر کرد و فورد با تصمیم شجاعانه خود کاملا از طراحی های قبلی خودرو فاصله گرفت. در طراحی جدید، فورد بینی صاف و خطوط تیز و تند مدل قبلی را منسوخ کرد و به جای آن خطوط صاف و چند ورودی هوا در سراسر بدنه جایگزین مدل قبلی کرد. موتور برای این نسل تقویت شد و توان آن بیش تر و دسترس پذیرتر شد، موتور ۶ سیلندر خورجینی به میزان منطقی ۱۹۰ اسب بخار (۱۴۵ اسب بخار در مدل‌های قبلی) افزایش یافت؛ در حالی که موتور V8 به ۲۶۰ اسب بخار قابل توجه (۲۱۵ اسب بخار در خودروهای قبلی) افزایش یافت. گیربکس ها همچنان به صورت دستی پنج دنده یا اتومات چهار دنده باقی ماند.

فورد-نسل-چهارم۱

نسل پنجم (۲۰۰۴ – ۲۰۱۵)

با ورود فورد به نسل پنجم موستانگ برای اولین بار بعد از مدت طولانی نشانه هایی از اسب اصلی در طرح ظاهری به چشم می‌خورد. اگر چه موتور V6 جدیدی معرفی شده بود، اما به‌راستی موتور V8، با حجم ۴.۶ لیتری جدید، به دلیل توان خروجی ۳۰۰ اسب‌بخار و سطح بالای گشتاور بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت و عموم مردم ورژن ۸ سیلندر موستانگ نسل پنجم را خریداری کردند.

فورد-نسل-پنجم

نسل ششم (۲۰۱۵ – ۲۰۲۳)

گویی که ظهور و تولدی جدید در خانواده فورد موستانگ نسل ششم اتفاق افتاده بود و طراحان توانستند به سبک کلاسیک احترام بگذارند، بدون این که نتیجه نهایی شبیه به طرح اصلی موستانگ به نظر برسد و فورد توانست اصالت خود را در این مدل به خوبی حفظ کند. موستانگ نسل ششم به صورت فست‌بک و کانورتیبل در دسترس است، بدنه کشیده این مدل و طراحی آیرودینامیک آن، به این خودرو کمک می‌کند تا به راحتی از هوا عبور کند. بهترین قسمت این است که موستانگ نسل ششم با موتور ۲.۳ لیتری EcoBoost یا V8، با حجم ۵ لیتر در دسترس است.

۱فورد-نسل-ششم

در پایان گزارش تعدادی قیمت از  این خودرو که در سایت ها برای فروش آگهی شده اند را برای شما آورده ایم.

 

موستانگ۲

قیمت ۷/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰

 

فورد-ماکت

فورد-موستانگ-ماکت

موستانگ-ماکت