شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#بازار مسکن

خطر بیخ گوش مشاورین املاک / دولت تصمیمش را گرفت؟

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به مشاوران املاک هشدار داد که در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی، باید از عواقب و اقدامات قضایی آگاه باشند.

اقتصاد خطر بیخ گوش مشاورین املاک / دولت تصمیمش را گرفت؟

میثم آذرسا با اشاره به منع قانونی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی، گفت: با توجه به گزارشات واصله مردمی و نظارتی، برخی از مشاوران املاک در شهرهای استان به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی مشغول هستند. ما به این مشاوران هشدار می‌دهیم که هرگونه خرید و فروش این امتیاز دولتی غیرقانونی است و ممکن است منجر به پیگرد قانونی شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت می‌گیرد، افزود: هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

آذرسا عنوان کرد: با عنایت به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع بوده و رسانه‌ها باید از درج تبلیغات محلی خرید و جدا فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

تشکیل ۳۰ هزار پرونده در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: سهمیه استان در نهضت ملی مسکن در چهار سال ۶۴ هزار واحد بوده که تسهیلات ابلاغی آن از سال ۱۴۰۱ شکل گرفت. تاکنون ۳۰ هزار پرونده تشکیل دادیم و به بانک معرفی کردیم. ۲۲ هزار فقره انعقاد قرارداد با بانک صورت گرفته است.

احسان ‌پروایی امروز، ۲۶ فروردین‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: مطابق سرشماری سال ۹۵، ۴۸۶ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان داریم که ۱۶۸ هزار واحد با استفاده از تسهیلات حمایتی مسکن توسط بنیاد مسکن احداث ‌شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان در نهضت ملی مسکن در چهار سال ۶۴ هزار واحد بوده است، عنوان کرد: تسهیلات ابلاغی آن از سال ۱۴۰۱ شکل گرفت. تاکنون ۳۰ هزار پرونده تشکیل دادیم و به بانک معرفی کردیم. ۲۲ هزار فقره انعقاد قرارداد با بانک صورت گرفته است. عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد در زمینه پی‌کنی و فوندانسیون بوده، حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ اسکله، ۱۴ هزار سقف، ۱۲ هزار دیوارچینی و ۷۲۸۰ واحد نازک‌کاری اجرا شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی افزود: شاید در مقطعی بانک‌ها به دلیل مشکلات مالی به صورت موقت در پرداخت تسهیلات کاهش داشتند اما این مشکل حل شده و بانک‌ها پرداخت دارند. ما متقاضیان را معرفی می‌کنیم و قراردادها را منعقد می‌کنیم. در حال حاضر همه بانک‌ها همکاری دارند.

در ادامه محمود واحدیان، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته ۶۹۷ میلیارد تومان شامل اعتبارات تخصیصی و مصوب داشتیم که شامل منابع مختلف است. تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص داشتیم که حدود ۲۰ درصد بوده است. تا پایان سال یعنی ۳۱ شهریور به ۱۰۰ درصد خواهد رسید و پروژه‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اعتبارات بازنگری طرح ۱۱۱۳ حدود ۵۰ میلیارد بود که ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرد. امسال برای مطالعه ۴۰۰ روستا را در دست بازنگری داریم که ۴۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تا الان ۷۰ درصد تخصیص داشته است.

ایسنا