شهر خبر

انفجار قیمت این ارز دیجیتال / بازار رمزارزها متحول شد؟

قیمت ارز دیجیتال/قیمت رمز ارز/بازار ارزهای دیجیتال

آمار نشان می دهد که توکن بومی پلتفرم سلستیا، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

اقتصاد انفجار قیمت این ارز دیجیتال / بازار رمزارزها متحول شد؟

بازار رمز رازها، تحولات اساسی پیدا کرده و توانسته اند جای خود را در معاملات جهانی باز کنند.

قیمت توکن بومی پلتفرم سلستیا (TIA) طی ۲۴ گذشته با رشدی حدودا ۲۲ درصدی به ۱۱.۴ دلار و ارزش بازار آن به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین، حجم معاملات این ارز دیجیتال طی این مدت با رشدی بیش از ۱۰۵ درصدی به ۶۱۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

گفتنی است، این عملکرد چشمگیر سلستیا همزمان با شرایط نزولی حاکم بر بازار و کاهش ۸ درصدی ارزش کلی بازار کریپتو به ثبت رسیده است.

ارز-تی آ ای

در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۴، سلستیا اعلام کرد که بلاب‌استریم (Blobstream) را در بستر شبکه آربیتروم اوربیت (Arbitrum Orbit) راه‌اندازی کرده است. بلاب‌استریم یک راه‌حل جهت بهبود دسترسی به داده‌ها است که شبکه‌های لایه ۲ و لایه ۳ در پلتفرم آربیتروم را مقیاس‌پذیر‌تر می‌کند و هزینه عملیاتی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، بلاب‌استریم از اثبات دانش صفر برای اعتبارسنجی کارآمد اطلاعات بلاکچینی استفاده می‌کند. لذا، توسعه‌دهندگان نیازی به استفاده از یک سرور متمرکز برای دسترسی به داده‌های بلاکچین نخواهند داشت.

با این حال و علی‌رغم این به‌روز‌رسانی‌ها، قیمت این توکن  از زمان راه‌اندازی راه‌حل بلاب‌استریم حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

علی‌رغم کاهش قیمت، حجم معاملات سلستیا در محدوده مناسبی حفظ شده که نشان می‌دهد معامله‌گران همچنان به این توکن علاقه‌مند‌ هستند.

همچنین، رشد اخیر قیمت TIA، احساسات معامله‌گران را بیش از پیش مثبت کرده است. این موضوع می‌تواند به افزایش بیشتر قیمت این توکن در روزهای آتی منجر شود.

سلستیا یک شبکه Data Availability یا در دسترس بودن داده‌های (DA) ماژولار است که به طور ایمن با تعداد کاربران مقیاس‌پذیر می‌شود و راه‌اندازی بلاکچین را برای هر کسی آسان می‌کند. این شبکه به وسیله کیت توسعه کازمس (Cosmos SDK) ساخته شده است.

رول آپ‌ها و راهکارهای لایه دو از Celestia به عنوان شبکه‌ای برای انتشار و در دسترس قرار دادن داده‌های تراکنش برای دانلود استفاده می‌کنند. DA سلستیا با توان عملیاتی بالا می‌تواند به راحتی با یک گره سبک تایید شود. با ماژولار کردن استک یا پشته بلاکچین، هر کسی می‌تواند بلاکچین خود را بدون نیاز به مجموعه تایید کننده‌ها (ولیدیتورها) راه‌اندازی کند.

رمز ارز نیوز