شهر خبر

سپاه اسرائیل را از کره زمین محو کند /نگذاریم ظاهر جامعه طاغوتی شود /ادامه گلایه ائمه جمعه از گرانی کالاها

سپاه اسرائیل را از کره زمین محو کند /نگذاریم ظاهر جامعه طاغوتی شود /ادامه گلایه ائمه جمعه از گرانی کالاها

ائمه جمعه شهرهای قم، رشت، کرمان، ارومیه و اصفهان نسبت به کمرنگ شدن حجاب در جامعه اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ائمه جمعه قم، اصفهان، رشت، کرمان و ارومیه در خطبه‌های امروز نماز جمعه درباره موضوعاتی از قبیل حجاب، اقتصاد کشور و اسرائیل سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در مراسم نماز جمعه قم که امروز ۲۴ فروردین ماه در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه ۲۹ فروردین ماه یادآور دو مناسبت مهم است عنوان کرد: سالروز تخریب قبور ائمه بقیع و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در این روز قرار دارد، ارتش پس از انقلاب اسلامی و با تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) به یکی از ارکان تامین امنیت برای ایران اسلامی تبدیل شد در طول این سال‌ها شهدای بسیاری را نیز تقدیم انقلاب کردند.

به گزارش ایسنا، خطیب جمعه قم با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع گفت: در کمتر کشوری به اندازه سرزمین حجاز آثار مربوط به دوران نخستین اسلام وجود دارد این سرزمین زادگاه اصلی اسلام است، متاسفانه متعصبان وهابی بیشتر این آثار پر ارزش را به بهانه‌های واهی از بین برده‌اند از جمله این آثار جنةالبقیع است که این محل بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خودش جای داده است.

وی با اشاره به موضوع حجاب در جامعه تاکید کرد: هرسال مسئولان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار دارند، امسال در این دیدار رهبر معظم انقلاب به چند موضوع مهم پرداختند که یکی از آن‌ها موضوع حجاب بود.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حجاب برخی از اقدامات سطحی و کم اثر است در حالی که در این جنگ همه جانبه‌ای که در مورد حجاب و عفاف وجود دارد، از دستگاه‌های مختلف کشور انتظار می‌رود با ورود عالمانه و مدبرانه برخورد کنند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: از ائمه جمعه، سخنرانان، امامان جماعت مساجد، خانواده‌ها، آموزش پرورش و مانند این‌ها انتظار می رود تلاش همه جانبه و هماهنگی داشته باشند ما چه بخواهیم و چه نخواهیم دشمن در حال بمباران بخشی از هویت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است، این مردم عزیز همانطور که بمباران و تجاوز دشمن به خاک جمهوری اسلامی ایران را تحمل نکردند همانطور هم بمباران فرهنگی دشمن علیه ارزش‌های اسلامی و فرهنگی خود را نیز تحمل نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: امروز بحث حجاب خط مقدم جبهه فرهنگی محسوب می‌شود یعنی دشمن با مزدوران خود به دنبال براندازی فرهنگ انقلاب اسلامی است که از حجاب شروع کردند، اگر همه ما متحد و منسجم و یک رویه هماهنگ داشته باشیم، دشمنان آرزوی بی بند و باری جمهوری اسلامی را به گور خواهند برد.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح حجاب و عفاف همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و نیروی انتظامی را تنها نگذارند، اولین نهاد خانواده‌ها هستند، اصناف، بازاریان و همچنین خود نهادها از خودشان باید شروع کنند.

وی در رابطه با تلفات انسانی که در حوادث جاده‌ای رخ می‌دهد، گفت: هر سال در مناسبت‌ها و تعطیلات این اتفاق‌ها رخ می‌دهد، باید هوشیار و آگاه بود که این امر آثار اقتصادی، روحی و روانی زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند، این امر اصلا شبهه شرعی دارد که انسان جانش را در خدمت راننده‌ای قرار دهد که بی‌قانونی می‌کند، ما از کمبود جمعیت سخن می‌گوییم از آن طرف عده‌ای به ویژه جوانان که سرمایه کشور هستند را در این حوادث از دست می‌دهیم، علاوه بر رعایت قانون توسط رانندگان، خودروسازان نیز باید فکری کنند و در این راه تلاش کنند، نباید از این مسئله به سادگی عبور کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: سرلشکر زاهدی ناجوانمردانه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: امیدواریم خداوند به ارتش و سپاه ما قدرتی عنایت فرماید که رژیم صهیونیستی را از صفحه روزگار محو کنند، نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان هستند و قطعاً با فرمان رهبر معظم انقلاب نیروهای مسلح اسرائیل جنایتکار را نابود خواهند کرد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: متأسفانه در ماه رمضان اقدامی برای امر به معروف و نهی از منکر انجام نگرفت و حرمت ماه مبارک حفظ نشد.

وی ادامه داد: با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی تاکید کرد: متأسفانه با افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت تمامی کالاهای اساسی بودیم، دولت نباید اجازه دهد که برخی سرمایه داران قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش دهند.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به سالروز تخریب قبور بقیه ادامه داد: امروز کشورهایی اسلامی مانند لبنان، یمن و عراق در حد توان با رژیم صهیونیستی درحال مقابله هستند، اما برخی از کشورهای مسلمان مانند عربستان سعودی هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام ندادند، اینها همان‌هایی هستند که قبور بقیع را با بهانه‌های واهی تخریب کردند، در حالی که پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی فرمودند هرکس قبور ائمه را زیارت کنند ثوابی معادل مناسک حج خواهند داشت.

وی با اشاره به روز ارتش تصریح کرد: عده‌ای در ابتدای انقلاب تصمیم بر انحلال ارتش داشتند، اما امام خمینی (ره) ارتشیان را فرزندان ملت ایران دانستند و امروز شاهدیم تنها ارتش الهی در دنیا ارتش مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی از عبادات بسیار بزرگ وسیله شدن برای آشتی و صلح است، زیرا اختلاف و دشمنی از گناهان بسیار بزرگ است، در این رابطه مقام معظم رهبری بارها نسبت به ایجاد وحدت و دوری اختلاف توصیه کرده‌اند، زیرا در صورتی که وحدت ایجاد شود پیروزی قطعی است. حضرت علی (ع) در این رابطه فرمودند: ثواب آشتی دادن دو مسلمان از یک سال نماز و روزه بالاتر است.

وی افزود: مومنانی که در یک ماه بر نفس خود غلبه کردید، تقوای الهی پیشه کنید، خداوند در قرآن کریم تاکید می‌کند از خدا بترسید و از گمان بد، تجسس در امور شخصی افراد و غیبت بپرهیزید. همچنین باید توجه داشت که آبروی مؤمنان را حفظ کنیم.

رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته رشت ضمن قدردانی از حضور میدانی و گسترده ملت ایران، گیلان و رشت در روز قدس و نماز عید سعید فطر اظهار کرد: مردم با حضور خود در این صحنه سیاسی و اجتماعی ضمن نفرت از استکبار جهانی از ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند.

به گزارش مهر، وی با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و کشتار مردم علی الخصوص زنان و کودکان بی دفاع غزه افزود: با همه جنایاتی که رژیم کودک کش اسرائیل داشته اما نتوانسته به اهدافی که داشته دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام فلاحتی ضمن تسلیت به اسماعیل هنیه رهبر مردم فلسطین ادامه داد: مردم ایران سخت‌ترین سال را به دلیل مظلومیت ملت فلسطین پشت سر گذاشته‌اند لذا امیدواریم با اتحاد و انسجامی که در میان ملت ایران و آزادگان دنیا وجود دارد، به زودی شاهد نابودی اسرائیل باشیم.

وی با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با جمعی از دانشجویان و مسؤولان دانشگاه‌ها مطالبی سودمند را عنوان کردند و افزود: تلاش دانشگاه بر تربیت عالم، تولید علم، عالم و علم را جهت دهی دهد از مطالب مورد تاکید و سودمند مقام معظم رهبری در این نشست بوده است.

حجت‌الاسلام فلاحتی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار دنیا قرار دارد، ادامه داد: همگان می‌دانند جمهوری اسلامی ایران شاخ ابر قدرت‌ها را شکسته و به کشورهای مسلمان قدرت داده و در رأس حمایت اهالی مقاومت در دنیا است.

وی با اشاره به یکی از سخنان مقام معظم رهبری در نماز عید فطر مبنی بر اینکه ناهیان امر به معروف باید به وظایف خود عمل کنند، گفت: ضمن تشکر از همه مسوولانی که از آشوب‌های سال گذشته تاکنون تلاش‌های خوبی انجام دادند اما هنوز هم مردم ما نگران هستند.

حجت‌الاسلام فلاحتی با اشاره به اینکه از نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم در مساله حجاب ورود جدی داشته باشند، گفت: در این کشور هزاران شهید داده‌ایم نباید در آن کشف حجاب صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مسؤولان برخورد جدی با مساله کشف حجاب داشته باشند، ادامه داد: به همه کسانی که مروج بی حجابی هستند تذکر می‌دهم چرا که هزاران شهید داده‌ایم تا احکام اسلام جاری شود.

حجت الاسلام محمد حیدری زاد، ۲۴ فروردین ماه در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد با بیان اینکه سیدالشهدا برای حفظ حرمت دین، خون خود را تقدیم اسلام کرد لذا باید از تاریخ درس بگیریم و به مسائل روز با دیدی عمیق توجه کنیم،گفت: امروزه مهمترین مصداق اشاعه فساد توسط دشمن، ترویج بی حجابی در جامعه است و دشمن با هر برنامه ای بدنبال از بین بردن فرهنگ حجاب و عفاف و بدنبال عادی سازی کشف حجاب است.

وی با بیان اینکه چند صدایی در حوزه حجاب در کشور نقص بزرگی است، گفت: همه دستگاههای ذی ربط با هماهنگی و وحدت کلمه اجازه ندهند عفاف و حجاب با نقشه های دشمن در جامعه کمرنگ شود.

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه وحدت کلمه همواره مورد تاکید رهبری است، گفت: ملت با وحدت کلمه انقلاب را مستقر و با دنیای کفر در طول ۸ سال مبارزه کرد و هر کجا وحدت باشد عزت و شوکت وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولتمردان و عقلای جامعه و صاحبنظران با وحدت کلمه دغدغه های اقتصادی را حل کنند، تصریح کرد: دغدغه های نگران کننده مردم از جمله مشکل معیشت با وحدت احزاب، جریانها، فعالان حوزه های مختلف و با بهره گیری از عقل جمعی با تجدید نظر در مدیریت سیاست ها حل شود.

امام جمعه موقت ارومیه بر لزوم اجرای قانون در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر عده ای بخواهند در مقابل قانون قدعلم کنند باید با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه باید قانون مندی در جامعه جاری شود، افزود: نظارت بر نظام بانکی، بنگاههای بزرگ اقتصادی، بازار ارز، صادرات و واردات بیشتر شود و برخورد قانونی با مفسدان اقتصادی باید شدت یابد.

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه مردم سالاری دینی باید به شکل کامل در جامعه اجرا شود، اظهار کرد: مردم باید بر عملکرد دولت و وزرا نظارت داشته باشند و از نمایندگان مجلس مطالبه گری شود؛ دولت نیز باید زمینه حضور مردم در بنگاههای بزرگ اقتصادی را فراهم کند.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه امروزه ارزشهای انسانی توسط مدعیان تمدن و حقوق بشر غرب، ذبح شده و غزه، یمن و سوریه تبدیل به قتلگاه انسانیت شده است، گفت: امروز اسرائیل در بحرانی ترین شرایط طول عمر خود است و با همت نیروهای مسلح صبح پیروزی و نابودی این رژیم کودک کش نزدیک است.

وی با اشاره به برکات ماه رمضان افزود: ماه رمضان درس زندگی با قرآن را تمرین داد و زندگی با قرآن را برای ما متذکر شد.

امام جمعه موقت ارومیه تاکید کرد: ما باید قرآن را نقشه راه خود قرار دهیم چرا که فلسفه نزول قرآن نیز حیات طیبه است.

حجت الاسلام حیدری زاد، ایمان و عمل صالح را دو مؤلفه مهم حیات طیبه دانست و گفت: باید حیات طیبه و ارزشهای انسانی از جمله ایثار و فداکاری، محبت، عفو و گذشت، دفاع از مستضعفین و غمخواری در زندگی ما جاری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین امان‌الله علیمرادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان باید همه توانایی‌های ظاهری و باطنی خود را در راه رضایت خداوند به کار بگیرد و وقتی چنین شد، او به مقام تقوا رسیده است.

وی افزود: انسان باید با تقوا هم روح خود را بیاراید و هم مایه آراستگی جامعه باشد. آراستن جامعه با امر به معروف و نهی از منکر است و نباید هنجارشکنی دینی در جامعه نمودار باشد.

علیمرادی تظاهر به روزه‌خواری، بدحجابی و بی‌حجابی را جلوه بی‌تقوایی دانست و گفت: نباید نسبت به دستور دین و حکم قانون بی‌تفاوتی وجود داشته باشد و دستگاه‌های حاکمیتی و فرهنگی و دستگاه‌های میدانی مثل نیروی انتظامی باید به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه همه باید در برابر این مهم مسئول باشیم، به هشدار مقام معظم رهبری در خصوص نقشه دشمنان مبنی بر عادی سازی و باز گرداندن ظاهر جامعه به گذشته و ارتجاع اشاره کرد.

وی افزود: اگر ظاهر جامعه ظاهری طاغوتی باشد، کم کم این ظاهر به باطن آن هم سرایت می‌کند لذا همه باید حساسیت به خرج بدهند.

علیمرادی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به اینکه وجه تمایز شعار امسال در مشارکت مردم است، گفت: این امر گره‌گشا است و باید برای تحقق آن، برنامه‌ریزی و همفکری همه بخش‌ها انجام شود تا مشکلات مهم اقتصادی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی و ... رفع شود.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: انتظار از ملت ایران و کارگزاران حکومت این است که کمر فقر را بشکنند.

وی اظهار کرد: فرهنگ دینی ما فقرستیز و مبنی بر توانمندسازی است و زندگی اقتصادی کریمانه در شأن مردم است زیرا با وجود منابع انسانی و طبیعی موجود امکان آن هست که به دین و دنیای خود برسند.

علیمرادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حضور حماسی مردم در روز قدس افزود: بعضی از دولت‌های اسلامی که هنوز با رژیم صهیونیستی قطع رابطه نکرده‌اند، از رسوایی نزد ملت‌ها بترسند.

وی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را خطای آشکار رژیم صهیونیستی و به مثابه حمله به خاک جمهوری اسلامی دانست.

27211