شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عید فطر#سوریه#مجلس

کابوس نتانیاهو بعد از خطبه رهبری در عید فطر / رژیم صهیونیستی با آگاهی به کنسولگری ایران حمله کرد، حتما هم پاسخ آن را خواهد گرفت

کابوس نتانیاهو بعد از خطبه رهبری در عید فطر / رژیم صهیونیستی با آگاهی به کنسولگری ایران حمله کرد، حتما هم پاسخ آن را خواهد گرفت

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در کنسولگری کشورمان در سوریه امری است که توسط ایران به آن پاسخ داده خواهد شد، اما اینکه چه زمانی و در کجا این پاسخ داده شود به کابوسی برای اسرائیل و متحدانش تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رژیم صهیونیستی احتمال می‌داد ظرف یک ماه در غزه تکلیف حماس را مشخص کند، اما نه‌تن‌ها به هدفش نرسید بلکه در باتلاق جنگ با حماس گرفتار شده و هر روز دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود و آسیب‌پذیری رژیم هم بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: کابینه نتانیاهو قبل از جنگ با حماس زیر سوال بود و صهیونیست‌ها تجمعاتی علیه آن داشتند و مجدد این تجمعات شکل گرفته و این رژیم علاوه بر درگیری با حماس درگیر مسائل داخلی هم شده همچنین نطام بین‌الملل چندین قطعنامه علیه این رژیم تصویب کرده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: فشار روحی و روانی زیادی به کابینه نتانیاهو وارد شده است به همین دلیل یک تصمیم غیرمنطقی و غیرمتعارف و به‌دور از قوانین و معاهدات بین‌الملل گرفت و به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد.

حیدری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد فشار روحی و روانی را به آن‌طرف درگیری‌ها و تنش‌ها یعنی ایران و سوریه منتقل کند، افزود: قطع به‌یقین نمی‌توان گفت رژیم صهیونیستی از روی جهل و نادانی این حمله را کرده بلکه کاملا از روی آگاهی و با اطلاع از قوانین بین‌المللی این حمله را کرده است و حتما باید پاسخ این جنایت را دریافت کند.

وی گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در کنسولگری کشورمان در سوریه امری است که توسط ایران به آن پاسخ داده خواهد شد، اما اینکه چه زمانی و در کجا این پاسخ داده شود به کابوسی برای اسرائیل و متحدانش تبدیل شده است. سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی امام خمینی (ره) تهران گویای تنبیه حتمی رژیم صهیونیستی است.

ایشان فرمودند: رژیم خبیث صهیونیستی یک خطای دیگری هم به خطاهای خود اضافه کرد و آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود، کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند. رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. البته داغدار شهیدانمان از جمله شهید زاهدی و شهید رحیمی و دیگر همرانان آنها شدیم. آنها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند. آنها کسانی بودند که یک عمر به دنبال شهادت دویدند و خداوند این اجر را به آنها داد و کامیاب شدند و ما داغدار شدیم.

۲۷۲۷