شهر خبر

از تراکتور تا خودروی سوپر اسپرت دنیا / گاو سرکش ایتالیایی چند ؟

اختصاصی گسترش نیوز؛

اگر بخواهیم یکی از بهترین خودرو سازی های دنیا را معرفی کنیم می توانیم از شرکت لامبورگینی نام ببریم . شرکت خودروسازی ایتالیایی است ، توسط فروچیو لامبورگینی که تحصیلاتش را در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات کشاورزی و صنعتی به پایان رسانیده بود تاسیس شد.

اقتصاد از تراکتور تا خودروی سوپر اسپرت دنیا  /  گاو سرکش ایتالیایی چند ؟

شرکت لامبورگینی در اواسط دهه ۱۹۵۰ به بزرگترین شرکت تولید کننده ماشین آلات کشاورزی تبدیل شد و اولین خودرو های خود را دراین زمینه تولید کرد. فروچیو لامبورگینی همیشه دلباخته خودرو های سریع بود و همواره رویای سرعت را در ذهن خود می پروراند.

لامبورگینی-اونتادور

در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن شرکت خودروسازی لامبورگینی را به مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار خریداری کرد. بنابراین در چارت گروه خودروسازی فولکس واگن که شرکتی آلمانی می‌باشد، لامبورگینی به‌منزله زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی آئودی گردید.

تصمیم همیشگی فروچیو این بود که  به سادگی اتومبیل‌های عادی فوق‌العاده سریع و بی عیب و نقص را تولید کند.

لامبورگینی

اگر بخواهیم اولین خودرو تولید شده در این شرکت را که توسط فروچیو در سال ۱۹۶۴ ساخته شد  نام ببریم می توانیم به (GT350) اشاره کنیم.این از یک پیشرانه ۵/۳ لیتری ۱۲ سیلندر که شاید به گونه ای آخرین ۱۲ سیلندر لامبورگینی به دلیل مسائل زیست محیطی  بود بهره می برد.این خودرو توانایی تولید قدرتی برابر با ۳۲۰ اسب بخار را داشت و یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی هارا از آن خود کرده بود.

لامبورگینی اونتادور

یکی دیگر از خودروهای ساخت این شرکت ایتالیایی اونتادور است.  اسم آن از یک گاو نر جنگنده اسپانیایی گرفته شده است. لامبورگینی اونتادور یک خودرو اسپورت موتور وسط است.

از جدیدترین مدل های اونتادور ، اس وی جی است که سبک تر از نمونه قبلی است و موتوری  با ظرفیت ۷۶۰ اسب بخار دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۸ با زمان ۶:۴۴:۹۷ سریع ترین دور پیست نوربورگ رینگرا به نام خود ثبت کرد.

از مدل های دیگری که میتوان گفت موتور اونتادور بر روی آن ها گذاشته شده است وننو و سنتناریو است. دماغه این خودرو از خطوط شکسته و وتیز که در ادامه با پروفیل بسیار کوتاه سقف و دیفیوزر غول پیکر عقب تکمیل می شود.

پیشرانه این خودرو وزنی در حدود ۲۳۵ کیلوگرم دارد ، و(با کد L539) با حجم دقیقی معادل ۶٬۴۹۸ سی‌سی توانایی تولید حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار در ۸٬۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور عظیم ۶۹۰ نیوتن متر را از دور ۵٬۵۰۰ دارد. با وجود چنین توانایی‌هایی میزان انتشار گازهای آلاینده و همچنین مصرف سوخت تا ۲۰ درصد کمتر از مدل مشابه قبلی شده است. مهندسان لامبورگینی برای استفاده بهینه از اونتادور، یک جعبه دنده فوق پیشرفته هفت سرعته ISR را برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که فاصله تعویض دنده‌ای برابر با ۵۰ میلی‌ثانیه دارد که در مقام مقایسه با جعبه دنده دوکلاچه آئودی آر۸ در حدود دو برابر سریع‌تر است.

لامبورگینی یک برند خودرو ایتالیایی است که به دلیل تولید برخی از لوکس‌ترین خودروهای اسپرت موجود در بازار شناخته می‌شود. لامبورگینی های معمولی حدود 200000 دلار (با دلار ۶۴ هزار تومانی و بدون در نظر گرفتن مالیات و گمرکی حدود 10 میلیارد تومان) قیمت دارند.

 

قیمت-لامبورگینی-اونتادور

قیمت لامبورگینی آونتادور در بازار جهانی بستگی به سال ساخت، مدل و شرایط بازار دارد. مدل  ۲۰۲۲ آن ۵۰۰ و مدل ۲۰۲۳ حدود ۸۰۰ هزار دلار یا ۵۲ میلیارد تومان قیمت دارد.

قیمت لامبورگینی-اونتادور۲۰۰۷

لامبورگینی رونتون گران‌ترین لامبورگینی است که تا قبل از ۲۰۰۷ فروخته شده است، با قیمت سرسام‌آور ۱.۶ میلیون دلار. این سوپراسپرت نسخه محدود در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۰۷ رونمایی شد و تنها ۲۰ دستگاه از آن تولید شد.

قیمت-لامبورگینی-کانتاچ

لامبورگینی کانتاچ یک خودروی ویژه با قابلیت‌های خاص است که قیمت آن نسبت به دیگر خودروهای لامبورگینی بسیار بالاست. این خودرو در لامبورگینی مونترال با قیمت ۶.۷۵ میلیون دلار (حدود ۴۳۲ میلیارد تومان) فهرست شده است.

قیمت لامبورگینی-هوراکان

لامبورگینی Huracan ارزان ترین لامبورگینی برای خرید در سال ۲۰۲۲ است. قیمت اولیه هوراکان ۲۰۹ هزار دلار است.

قیمت-لامبورگینی-رولتو

قیمت لامبورگینی رولتو مدل ۲۰۲۴ در حال حاضر حدود ۸۹۰ هزار دلار می باشد.

قیمت-لامبورگینی-گالاردو

لامبورگینی گالاردو نیز یک خودرو قدیمی است که مابین ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ تولید میشده است و قیمت آن حدود ۱۶۰ هزار دلار می باشد.

قیمت-لامبورگینی-سیان

در زیر بدنه شش ضلعی چشمگیر لامبورگینی سیان ۲۰۲۱ و مجموعه ای از ورودی های هوا، یک پیشرانه هیبریدی V-12 پنهان شده است که ۸۰۸ اسب بخار قدرت را مهار می کند. درست است، این هایپرکار هیبریدی است. این مدل عجیب و غریب که اساساً یک نسخه به شدت اصلاح شده از آونتادور قدیمی است، در فرم های کوپه و رودستر عرضه می شود و تولید خود را با تعداد اندک ۸۲ نسخه محدود کرده است که همه آنها فروخته شده اند. ما گمان می کنیم که هر کوپه برچسب قیمتی در حدود ۳ میلیون دلار دارد، در حالی که نمونه دیگر حتی گرانتر است.