شهر خبر

افزایش قیمت ۸ درصدی برای این ارز دیجیتال / رکورد شکنی جدید در راه است ؟

قیمت اتریوم / قیمت ارز دیجیتال / بازار ارز دیجیتال

روز دوشنبه ۸ آوریل، قیمت اتریوم با افزایش ۸ درصدی به ۳۷۲۲ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از اواسط مارس بود. این رشد چشمگیر به دنبال افزایش خوش‌بینی در بازار و فعالیت زیاد در شبکه‌های اجتماعی رقم خورد.

اقتصاد افزایش قیمت ۸ درصدی برای این ارز دیجیتال / رکورد شکنی جدید در راه است ؟

در لحظه نگارش این خبر، قیمت اتریوم با بیش از ۸ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته، در حدود ۳۶۸۶ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات آن نیز در همان بازه زمانی با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش به حدود ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.

این دارایی اکنون فاصله حدود ۱۰ درصدی با بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۴ یعنی ۴۰۷۰ دلار و فاصله ۲۵ درصدی نسبت به بالاترین رکورد تاریخی خود در سال ۲۰۲۱ یعنی ۴۸۷۸ دلار دارد.

علاوه بر افزایش فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی و بحث در مورد اتریوم، خوش‌بینی معامله‌گران مشتقات نیز در این افزایش قیمت تاثیر داشته است.

ارز-اتریوم

بر اساس آمار صرافی Deribit، حدود ۶۰۰ میلیون دلار معامله باز با قیمت ۴۰۰۰ دلار و ۳۷۸ میلیون دلار معامله با قیمت اجرایی ۳۷۰۰ و ۵۰۰۰ دلار وجود دارد.

اتریوم

این آمار نشان‌دهنده یک سوگیری صعودی برای انقضای آپشن‌های پایان ماه اتریوم در ۲۶ آوریل است، زمانی که حدود ۹۰۰۰۰۰ قرارداد اتریوم با ارزش اسمی ۳.۸ میلیارد دلار منقضی خواهد شد.

با این حال، همه تحلیلگران نسبت به آینده اتریوم خوشبین نیستند. برخی از کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت اتریوم به خاطر امیدواری به پذیرش صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات آن است و اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این درخواست‌ها را رد کند، ممکن است قیمت اتریوم دوباره کاهش یابد.

در کنار افزایش قیمت اتریوم، سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم (توکن‌های ERC-۲۰) نیز از این رشد بهره برده‌اند. ارزش بازار این دسته از ارزهای دیجیتال در یک هفته گذشته به طور متوسط ۸.۱ درصد افزایش یافته است.

 

رمز ارز نیوز