شهر خبر

درخواست آیت الله هاشمی درباره خواهر باهنر /۱۵۰ نامه به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند

درخواست آیت الله هاشمی درباره خواهر باهنر /۱۵۰ نامه به رئیس قوه قضاییه نامه نوشتند

هاشمی رفسنجانی روز بیست و دوم فروردین سال ۱۳۸۰ از چند دیدار و نامه نمایندگان مجلس به هاشمی شاهرودی نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز بیست و دوم فروردین سال ۱۳۸۰ آورده است؛

آقای [احمد] تویسرکانی [راوری]، معاون [سیاسی و قضائی سازمان] بازرسی‌ کل‌ کشور آمد. درخواست داشت که مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، برای نظارت‌ها، سیاست‌ کلی و راهبردی بنویسد و نظارت‌ها را که امروز به صورت مزاحم و مچ‌گیری و فاقد سیاست و شیوه مناسب است، نجات دهد. داماد مرحوم آقای [شیخ احمد] توکلی[زاده] راوری است که آخر عمر با [خانم بتول باهنر]، همشیره شهید [محمدجواد] باهنر ازدواج کرده بود. گفتم، ماهیت عملیاتی‌ که ساواک، قبل از انقلاب در مورد همشیره آقای باهنر داشت، روشن کنند؟! خواست که به وضع آقای [مرتضی] فهیم [کرمانی، حاکم شرع سابق دادگاه انقلاب کرمان] که اکنون منزوی است، برسم.

آقایان [اکبر] غمخوار و [محمود] احمدپور آمدند. از بنیاد جانبازان کنار گذاشته شده‌اند و گله‌مندند؛ مدیرانی لایق و کاری بودند. آقای احمدپور در دانشگاه تدریس می‌کند و آقای غمخوار، شرکت جهانگردی تأسیس کرده است. از دوران سازندگی با عظمت یاد کردند و از رکود فعلی ابراز نگرانی نمودند.

اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد و گزارشی از سفر مکه و نیز از امور دولت داد. عصر آقای دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. از امکان تضعیف هیئت سه‌نفره تأیید رشته‌های دانشگاه آزاد، ابراز نگرانی کرد و در مورد نامزدشدنش برای انتخابات [ریاست‌جمهوری]، مشورت کرد.

۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس [ششم]، نامه‌ای به آقای [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رئیس قوه قضائیه]، در مخالفت با بازداشت ملی‌مذهبی‌ها نوشته‌اند. بعضی از گروه‌های دوم خردادی هم بیانیه صادر کرده‌اند. بعضی نمایندگان جناح مقابل هم در تأیید اقدام دادگاه انقلاب، سخن گفته‌اند. آقای [علی] مبشری، رئیس دادگاه انقلاب، اعلام کرد که به زودی بعضی از آنها با قید ضمانت آزاد می‌شوند.

آمریکا، یک قدم دیگر در مقابل چین عقب‌نشینی‌ کرد و ضمن نامه‌ای به مردم چین، ابراز تأسف شدید کرده و اعتراف نموده که هواپیمای آمریکایی، بدون اجازه چین در جزیره های‌نان فرود آمده است. چین اعلام کرد که سرنشینان هواپیما، به‌زودی آزاد می‌شوند.

۲۷۲۱۸