شهر خبر

با محصول جدید کرمان خودرو آشنا شوید + قیمت و مشخصات هیوندای کونا ۲۰۲۴

اقتصاد با محصول جدید کرمان خودرو آشنا شوید + قیمت و مشخصات هیوندای کونا ۲۰۲۴

در این مطلب مشخصات و قیمت جهانی محصول جدید کرمان خودرو "هیوندای کونا ۲۰۲۴ " را مشاهده می کنید.

صنعت خودرو در ایران با بیش از نیم قرن فعالیت، با تأسیس شرکت‌های خودروسازی آغاز شد و در حال حاضر بیش از ده شرکت فعال هستند. این صنعت تنوع محصولات از خودروهای سواری تا تجاری و خاص را تولید می‌کند. اشتغال و تولید در ایران را تأمین می‌کند و بازار داخلی ایران نقش مهمی در توسعه و تحولات این صنعت دارد.

شرکت کرمان خودرو قصد دارد واردات گسترده خودرو کراس اوور کامپکت هیوندای کونا ۲۰۲۴ را به کشور آغاز کند. در ادامه مشخصات فنی و تصاویر این Hyundai Kona را مشاهده می‌کنید.

هیوندای-کونا-2024

هیوندای کونا جزو خودروهای اقتصادی در بازار جهانی به‌شمار می‌رود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در کشور کره جنوبی معرفی شد. پس از فروش موفقیت‌آمیز این خودرو در بازار آمریکا و اروپا، حال شاهد واردات محدود چندین دستگاه از این محصول به کشورمان توسط شرکت کرمان خودرو (KTL) بوده‌ایم. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز این خودرو آینده شرکت کرمان خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هیوندای-کونا-2024 1

نمای-جلو-هیوندای-کونا-2024

هیوندای کونا ۲۰۲۴، وارداتی جدید کرمان خودرو

خودرو مذکور که از نظر شکل ظاهری با زبان طراحی جدید محصولات هیوندای و سری N لاین این شرکت عرضه شده، دارای یک نوار نورانی بلند بر روی کاپوت است که نقش چراغ روز را ایفا می‌کند و سایر چراغ‌های جلو مانند طراحی اکثر خودروهای امروزی در گوشه بیرونی سپر قرار گرفته‌اند. این نما در بیشتر نسخه‌های هیوندای کونا مشترک بوده و تنها نمونه N لاین و الکتریکی فاقد گلگیرهای برآمده هستند. در نمای عقب خودرو نیز عیناً نوار باریک قسمت جلو تکرار شده و ظاهری جدید و نامتعارف به خودرو بخشیده که در نوع خود بسیار جالب است. ضمن این‌که چراغ‌های اصلی عقب نیز در گوشه بیرونی و زیر این نوار جای گرفته‌اند.ابعاد هیوندای کونا ۲۰۲۴ در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۳۵۰، ۱۸۲۵ و ۱۵۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۶۶۰ میلی‌متر اعلام شده است.

نمای-عقب-هیوندای-کونا-2024

مشخصات فنی Hyundai Kona ۲۰۲۴

در بخش فنی، این خودرو در سه نسخه با دو نوع پیشرانه درون سوز و یک پیشرانه هیبریدی عرضه شده است. نسخه اول از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گیربکس CVT بهره می‌برد. نسخه دوم با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه شده است.

در طرف دیگر نسخه هیبرید این خودرو از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری درون‌سوز به‌همراه یک موتور برقی سنکرون با توان ۱۳۹ اسب بخار بهره می‌برد که به یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه مجهز شده است.

نمای-داخل-هیوندای-کونا-2024

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای کونا ۲۰۲۴

این خودرو در ۴ تیپ SE، SEL، N Line و Limited عرضه شده است که طبق پیش‌بینی‌ها نسخه دو نسخه پایه این محصول وارد کشور خواهد شد. از امکانات کونا ۲۰۲۴ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگر ۲۴.۶ اینچی یکپارچه با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو

پشتیبانی از NFC

شیفتر پشت فرمان

صندلی برقی راننده و سرنشین

حافظه صندلی

شارژر بی‌سیم

رینگ‌های آلیاژی ۱۷ یا ۱۸ اینچی

نمایشگر هدآپ (HUD)

سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای

سیستم ورود و استارت خودرو بدون ریموت و توسط گوشی هوشمند

سنسور سنجش ادراک راننده

ترمز اضطراری خودکار

سنسور نقاط کور

دوربین ۳۶۰ درجه

رادار خروج از خط

سیستم ناوبری یکپارچه

سیستم تشخیص صدا

تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله

قیمت جهانی

قیمت نسخه پایه SE هیوندای کونا از حدود قیمت ۲۵ و ۶۰۰ دلار آغاز می‌شود و در فول‌ترین نسخه‌ به ۳۳ هزار دلار می‌رسد که با توجه به بازه قیمتی ذکر شده، واردات نسخه پایه آن توجیه بیشتری برای شرکت واردکننده خواهد داشت.