شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس خبرگان#رئیس مجلس

عضو مجلس خبرگان رهبری: مسئولین باید دردودل‌ها را بشنوند و برای آن چاره اندیشی کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری: مسئولین باید دردودل‌ها را بشنوند و برای آن چاره اندیشی کنند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره  به مشکلات موجود در صنعت نفت و گاز کشور تصریح کرد: وزیر محترم نفت، ریاست محترم جمهور و دیگر مسئولین باید این درد دل‌ها را بشنوند و برای آن چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس، با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: حضور و شور مردم انصافاٌ نشان دهنده قدرشناسی، بصیرت و آگاهی این مردم است که با همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستند ولی زمانی که پای احساس مسئولیت به میان می‌آید دیگر دست از پا نشناخته و همه از زن و مرد پای کار حاضر می‌شوند.

وی ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: صحنه‌های دلخراشی که در فلسطین به وجود آمده به گونه‌ای است که کسانی که حتی مسلمان نیستند و به قرآن و کلمات نورانی اهل بیت – علیهم السلام – اعتقاد ندارند نیز، به عنوان هم نوع و انسان با نژادها و زبان‌های متفاوت، در سراسر دنیا از حقوق فلسطینیان دفاع می‌کنند.

امام جمعه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این حضور گسترده مردم سبب ایجاد همدلی و هم‌افزایی در میان مسئولین شود تا بار سنگین مسائل معیشتی و تغییرات ناگهانی که در اقتصاد کشور به وجود می‌آید با این همدلی رونقی پیدا بکند و مسئولین به موقع بتوانند تصمیم بگیرند تا مردم لمس کنند که مسئولان نگران زندگی و آینده مردم هستند.

وی با قدردانی از زحمات فعالان صنعت نفت و گاز کشور اظهار داشت: برای موفقیت شما دعا می‌کنم و به سهم خودم از تک تک شما و کسانی که در جمع ما نیستند صمیمانه تشکر می‌کنم.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات موجود در صنعت نفت و گاز کشور تصریح کرد: وزیر محترم نفت، ریاست محترم جمهور و دیگر مسئولین باید این درد دل‌ها را بشنوند و برای آن چاره اندیشی کنند. به خصوص نسبت به نیروهای متخصص که جایگزین کردن آن‌ها کاری دشوار است.

وی خاطر نشان کرد: شما با دو مشکل جدی مواجه هستید. یکی مشکل تحریم برای امکاناتی که نیاز دارید و دوم رقبای سر سختی که در منطقه وجود دارند.

واقع بینی؛ شرط اصلی نظارت

نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر اهمیت و لزوم نظارت، ابراز داشت: کسانی که کار نظارتی انجام می‌دهند حتما باید با در نظر گرفتن مجموعه شرائط و واقعیت‌های موجود اقدام کنند. واقع بینی شرط اصلی کار است.

وی با اشاره به موفقیت‌های مهندسان کشور در جبران کاستی‌های ناشی از بدعهدی شرکت‌های خارجی در زمان تحریم‌ها گفت: جوانان و مهندسان این کشور کاری کردند که دشمنان در بهت و ناباوری فرو رفتند.

لزوم بهینه سازی مصرف انرژی در کشور

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان سخنان خود ضمن انتقاد از مصرف بالای انرژی در کشور، بر اهمیت رعایت الگوی مصرف تأکید کرد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس، گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات، آسیب‌ها، چالش‌ها و نیازهای صنعت نفت و گاز کشور ارائه کردند.

افتتاح فاز یازدهم پارس جنوبی، تعمیرات اساسی ۳۹ سکوی تولیدی، ثبت رکورد تولید ۷۰۷ میلیون متر مکعب گاز در سال ۱۴۰۲، افزایش حدود ۲۱ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور، تأکید بر لزوم مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و نیاز به سرمایه گزاری گسترده در صنعت نفت و گاز کشور از جمله مسائل مطرح شده در این گزارش‌ها بود.

۲۷۲۱۸