شهر خبر

قیمت بلیت های هواپیما سربه فلک کشید / اعمال نرخ جدید تا دو هفته دیگر

بلیت هواپیما/فروش بلیت/قیمت بلیت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در طی دو هفته آینده این افزایش قرار است اعمال شود.

اقتصاد قیمت بلیت های هواپیما سربه فلک کشید / اعمال نرخ جدید تا دو هفته دیگر

محمد محمدی‌بخش اظهار کرد که در جلسه دیروان عدالت اداری، نظرهای کارشناسی در خصوص تعیین وضعیت قیمت‌گذاری بلیت هواپیما مطرح شده است.

وی افزود:‌پیشنهاد ارائه شده به دیوان، رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

وی با بیان این‌که تا دو هفته آینده، قیمت نهایی بلیت هواپیما مشخص می‌شود، تصریح کرد: پیشنهاد افزایش قیمت از مجرای شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و چنانچه تا آن زمان رأی دیوان عدالت اداری صادر شود تعیین قیمت‌ها از طریق ستاد تنظیم بازار انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: چنانچه این رأی اعلام نشود، قیمت بلیت هواپیما بر اساس تصمیم شورای عالی هواپیمایی تعیین تکلیف می‌شود.

سیدکمال هادیانفر دیروز از اصلاح قیمت بلیت هواپیما،‌اتوبوس و قطار خبر داده و گفته بود:‌  در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری با ناترازی جدی ناوگان مواجه هستیم و برای توسعه ناوگان یا باید از منابع دولتی یا توان بخش خصوصی استفاده کنیم. برای منابع دولتی نیازمند اعتبارات خاص هستیم و برای استفاده از توان بخش خصوصی نیز نیازمند تجدیدنظر در هزینه-درآمدها یعنی قیمت بلیت هستیم.

وی تصریح کرد: در این رابطه جلسات زیادی با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها برگزار شده و جمع‌بندی‌های لازم صورت گرفته است. در آخرین جلسه به معاون رییس جمهوری گزارش اصلاحات را ارائه کردیم. این اصلاحات به گونه‌ای است که تا خیلی به مردم فشار وارد نشود و در عین حال زیان شرکت‌ها نیز به حداقل برسد.

هادیانفر از برگزاری جلسه با انجمن ریلی خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه ای تهران ۳ تا ۴ هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم آنها می گویند بلیت قطار بیش از حد ارزان است.

وی با تاکید بر این که باید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد، اضافه کرد: شورای عالی ترابری مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت هاست. البته به دلیل مسائل اقتصادی، ستاد تنظیم بازار باید اصلاحات قیمت را تایید و ابلاغ کند.

پیش فروش بلیت قطارهای بین شهری برای اردیبهشت ماه در کلیه محورها (مسیرهای رفت تا تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳۱ و مسیرهای برگشت تا تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱) ، از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۱ فروردین، صرفا از طریق سکوهای مجاز فروش اینترنتی بلیت از سر گرفته خواهد شد.

همچنین پیش فروش حضوری بلیت های این بازه زمانی از ساعت ۱۱ روز سه شنبه ۲۱ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت های باقی مانده انجام می پذیرد.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری حومه ای برای بازه زمانی ۱ تا ۳۱ اردیبهشت نیز از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۵ فروردین آغاز می شود.

شایان ذکر است بلیت قطارهای حومه ای در مسیرهای رفت و برگشت تهران_قم، تهران_جمکران، زاهدان_خاش، مشهد_سرخس و تبریز_جلفا فقط در آدرس اینترنتی ticket.rai.ir به فروش میرسد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند.

تسنیم