شهر خبر

جزییات توافق پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه

جزییات توافق پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه

برخی منابع جزییات پیشنهاد ارایه‌شده از سوی میانجیگران گفت‌وگوهای آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در قاهره را فاش کردند.

به گزارش خبرآنلاین، برخی منابع از جزییات پیشنهاد جدید آتش‌بس ارایه‌شده از سوی میانجیگران گفت‌وگوهای آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی در قاهره سخن گفتند.

بر اساس گفته‌های این منابع این پیشنهاد آتش‌بس جدید شامل برقراری آتش‌بسی ۳ مرحله‌ای می‌شود و بازگشت آوارگان غیرنظامی به شمال این باریکه را در بر می‌گیرد، اما شمار آنان طی این طرح مشخص نشده است.

همچنین طبق این پیشنهاد رژیم صهیونیستی باید بپذیرد که خیابان‌های «الرشید» و «صلاح‌الدین» را بگشاید و نیروهایش را در فاصله ۵۰۰ متری از آن‌ها قرار بدهد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، علاوه بر این بر اساس این پیشنهاد روزانه باید ۵۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از جمله شمال این باریکه وارد شود.

همچنین مطابق این طرح رژیم صهیونیستی باید در مرحله نخست ۹۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۱۰۰ اسیر محکوم به حبس ابد را از زندان‌های این رژیم آزاد کند.

در مرحله دوم این پیشنهاد نیز، تمامی اسیران صهیونیست نزد مقاومت آزاد خواهند شد وگفت‌وگوهای بازگشت به صلح پایدار پایان خواهد یافت.

بر اساس اعلام این منابع این طرح متضمن شمار اسیران فلسطینی که باید در مرحله دوم آزاد شوند و همچنین عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه نمی‌شود.

این در حالی است که کمی‌پیش‌تر یک منبع وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همچنان در مسیر توافق آتش‌بس و مبادله اسیران میان مقاومت فلسطین و این رژیم مانع‌تراشی می‌کند.

این منبع تاکید کرد: پاسخی که از سوی اسراییل دریافت کرده‌ایم شامل آتش‌بس دایمی وعقب‌نشینی از نوار غزه نمی‌شود. همچنین بر اساس پاسخ اسراییل بازگشت آوارگان ایمن نخواهد بود و از طریق معابر و زیر نظر اشغالگران انجام خواهد شد.

بر اساس اظهارات این منبع وابسته به جنبش حماس اشغالگران بازگشت آوارگان را مشروط به بازگشت به اردوگاه‌های اسکان آوارگان کرده‌اند و آن‌ها نمی‌توانند به منطقه‌ها و خانه‌های خود بازگردند.

310310