شهر خبر

دانگ فنگ بازار خودرو را غافلگیر کرد / رونمایی از جدیدترین شاسی بلند برقی بازار + قیمت

اقتصاد دانگ فنگ بازار خودرو را غافلگیر کرد / رونمایی از جدیدترین شاسی بلند برقی بازار + قیمت

در این مطلب مشخصات و قیمت جدیدترین محصول دانگ فنگ را بررسی می کنید.

خودروهای برقی از نظر زیست محیطی و اقتصادی مزایای زیادی دارند. این مزایا شامل کاهش آلودگی هوا، کاهش وابستگی به سوخت فسیلی، بهبود کیفیت صوتی، کاهش انتشار گرمایش جهانی، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، افزایش بهره وری انرژی، و تنوع بیشتر در منابع انرژی است. به دلیل این مزایا، خودروهای برقی به عنوان راهکاری پایدار و محیط زیستی مورد توجه قرار می‌گیرند که به بهبود کیفیت محیط زیست و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند.

اکثر ما چینی‌ها را بیشتر با خودروهای کراس اور کامپکت و جمع و جور می‌شناسیم، اما غافل از اینکه آن‌ها طی سال‌های اخیر، در ساخت‌ خودروهای شاسی بلند بزرگ مثل جی ای سی آیون و اکستریم VX یا حتی غول‌هایی مانند هونگچی LS۷، حسابی پیشرفت کرده‌اند. حالا برند دانگ فنگ اینجاست تا وارد بازی شود و هنر خود را نشان دهد.

مشخصات فنی دانگ فنگ ۰۰۸

دانگ فنگ ۰۰۸ در تریم EREV علاوه بر موتور برقی ۲۰۰ کیلو واتی، یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر تنفس طبیعی هم دارد که صرفا به عنوان ژنراتور باتری ها ایفای نقش می‌کند. 

دانگ-فنگ-۰۰۸ 1

معمولا ظرفیت باتری‌ها در خودروهای EREV پایین‌تر از EV است؛ چرا که شارژ شدن باتری‌ها به صورت مداوم صورت می‌گیرد و به همین خاطر خودرو برقی شاسی بلند دانگ فنگ در نسخه EREV و صرفا با اتکا به باتری‌ها می‌تواند ۱۵۴ کیلومتر راه برود.

دانگ-فنگ-۰۰۸ 2

از مهم ترین آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دانگ فنگ ۰۰۸ هم می‌توان به موارد مثل سیستم رانندگی بین خطوط، رادار هشدار تصادف از جلو و عبور عابر پیاده، نمایشگر و کلاستر دیجیتال، سقف پانارومیک، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله و … اشاره کرد.

طراحی ظاهری و ابعاد

دانگ-فنگ-۰۰۸ 3

اندازه و ابعاد دانگ فنگ ۰۰۸ شامل ۵۰۰۲ میلی متر طول، ۳۰۲۵ میلی متر عرض و ۱۹۷۲ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۱۷۳۲ میلی متر می‌رسد.

دانگ-فنگ-۰۰۸ 4

همانطور که از عکس ها و تصاویر دانگ فنگ ۰۰۸ هم پیداست، این خودرو از طراحی و هندسه باکسی شکل بهره می‌برد و اتاق بسیار بزرگی دارد. فاکتورهایی مثل رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌ های ال ای دی، اسپویلر سقفی و ستون‌های دو رنگ، از زیباترین نکات در طراحی ظاهری خودرو برقی شاسی بلند دانگ فنگ به شمار می‌آیند.

طراحی کابین و داشبورد

دانگ-فنگ-۰۰۸ 5

در حال حاضر تصاویر زیادی از کابین و داشبورد دانگ فنگ ۰۰۸ وجود ندارد. طبق عکس بالا، داشبورد خودرو برقی شاسی بلند ۰۰۸ از مدرن‌ترین سبک طراحی در بین خودروهای چینی بهره می‌برد و فاقد دکمه‌های فیزیکی است.

قیمت دانگ فنگ ۰۰۸ و شانس واردات به ایران

قیمت دانگ فنگ ۰۰۸ به گفته افشاگران چینی، حدود ۲۴ هزار دلار خواهد بود و با توجه به همین مورد، می‌تواند جزو خودروهای وارداتی جدید چینی به ایران هم باشد. بد نیست بدانید که تا اینجای کار، خودروهای جذاب برقی چینی مثل جی ای سی آیون و تاکسی برقی نت ایران خودرو به همراه نتا U راهی کشور ما شده‌اند.