شهر خبر

قیمت مصوب گوشت قرمز و مرغ اعلام شد/ وزارت جهادکشاورزی: این هشدار را جدی بگیرید

قیمت مصوب گوشت قرمز و مرغ اعلام شد/ وزارت جهادکشاورزی: این هشدار را جدی بگیرید

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر واردکنندگان کالاهای اساسی به بهانه افزایش نرخ ارز اقدام به گران فروشی کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرغ با نرخ مصوب ۷۵ هزار تومانی در تمامی سازمان‌های میادین شهرداری عرضه می‌شود گفت: مرغ با نرخ مصوب در سراسر کشور وجود دارد و طبق بررسی و ارزیابی‌های که انجام شده در طی بازه زمانی عید نوروز و ماه رمضان با وجود فضاسازی‌های که شده بود عرضه کالا در بهترین وضعیت قرار داشت.

وی افزود: در طی ۱۰ سال گذشته هیچ سالی مانند نوروز امسال وفور کالا از جمله کالاهای اساسی وجود نداشت چراکه در سال‌های گذشته ما شاهد آن بودیم که دولت از مردم و بسیجیان اصناف درخواست نظارت و رسیدگی به کالاهای اساسی را می‌کرد.

امرالهی بیان کرد: وظیفه نظارت بر تامین کالا بر عهده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و اتاق اصناف است و طبق بررسی‌های که انجام شد بهترین نظارت بر کالاهای اساسی در این بخش وجود داشت.

وی با بیان اینکه تولید کالاهای اساسی در داخل کشور صورت می‌گیرد و تنها نهاده‌های این کالاها از خارج وارد می‌شود گفت: در برخی از نهاده‌های این کالاها به خودکفایی رسیده ایم به طوری که در حال حاضر در تولید جو به خودکفایی رسیده ایم و در حال حاضر ۴ میلیون تن تولید جو در کشور داریم.

امرالهی اظهار کرد: بین ۹ تا ۱۱ قلم از کالاهای اساسی همچنان ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و به هیچ عنوان حق گران فروشی در این اقلام از کالاهای اساسی وجود ندارد.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی توضیح داد: اگر واردکنندگان کالاهای اساسی به بهانه افزایش نرخ ارز اقدام به گران فروشی کنند با آن‌ها برخورد می‌شود چراکه این افراد از پیش ارز خود را دریافت و کالاهای خود را وارد کرده اند بنابراین با هر گونه گران‌فروشی در این بخش برخورد خواهیم کرد.

امرالهی گفت: در حال حاضر لاشه گوشت گوسفندی بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان در میادین شهرداری عرضه می‌شود.

۲۲۳۲۲۵