شهر خبر

روایت روحانی از اختلاف درباره جایگزین لاریجانی در صداوسیما

روایت روحانی از  اختلاف درباره جایگزین لاریجانی در صداوسیما

حسن روحانی در گفتگو با عوامل مستند «احمد» به بیان خاطره‌ای درباره مربوط به انتخاب مدیرعامل جدید صداوسیما پس از استعفای علی لاریجانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت حسن روحانی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد» خاطره‌ای را از سید احمد خمینی نقل کرده که مربوط به انتخاب مدیرعامل جدید صداوسیما پس از استعفای علی لاریجانی است: در یکی از روزهای میلاد مثلاً ۱۷ ربیع‌الاول شاید هم روز دیگر، ما رفته بودیم خدمت امام، نمایندگان مجلس و مسئولان و افراد دیگر هم بودند. وقتی سخنرانی امام تمام شد و ما آمدیم بیرون، در کوچه من داشتم خداحافظی می‌کردم، حاج احمدآقا از دور من را صدا زد که بایست، من کارت دارم. آمد دست من را گرفت و آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها را هم صدا کرد. گفت شما هم بیایید.

ما چهار نفری رفتیم در یک اتاق، نشستیم و ایشان رو کرد به آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها گفت که مشکل من را با ایشان حل کنید، با همین لحن. آن‌ها گفتند چه شده است؟ این تقریباً زمانی بود که آقای علی لاریجانی که اولین مدیرعامل [صداوسیما] از طرف شورای سرپرستی بود، استعفا داده بود و ما دنبال یک مدیرعامل جدید بودیم. ایشان رو کرد به آن‌ها و گفت که به فلانی بگویید که فلان فرد مدیرعامل شود. اسم آورد و گفت ایشان بشود مدیرعامل. آن‌ها به من گفتند شما مشکلی دارید؟ گفتم نه من مشکلی ندارم ولی من باید بروم در شورا مطرح کنم.

اگر این آقا که حاج احمدآقا پیشنهاد می‌کند رأی آورد که ایشان مدیرعامل می‌شود. بعد حاج احمدآقا گفت حالا اگر این آقا مدیرعامل نشد و کس دیگری بود، من اصلاً کاری به صداوسیما ندارم، خبر را با من هماهنگ کنید. گفتم: کدام قسمت خبر؟ خبری که مربوط به بیت می‌شود، مربوط به امام می‌شود، حتماً ما این کار را می‌کنیم ولی اگر اخبار دیگری است، اگر نظر امام هست که خوب ما حتماً اطاعت می‌کنیم، راجع به هر موضوعی که باشد و تقریبا جلسه به این صورت خاتمه پیدا کرد. شاید ایشان خیلی با جمع‌بندی من موافق نبود، ولی دیگر چیزی نگفت. ایشان گفت خبر به عهدهٔ من باشد، من گفتم آنچه مربوط به بیت و امام و نظر امام است، چشم ما حتماً اطاعت می‌کنیم. جلسه به این صورت ختم شد.

27215