شهر خبر

اولین واکنش امام جمعه اهل سنت چابهار به حادثه تروریستی در راسک و چابهار

اولین واکنش امام جمعه اهل سنت چابهار به حادثه تروریستی در راسک و چابهار

ملازهی با اشاره به اینکه مسلمان که جای خود حتی ریختن خون یک کافر هم به ناحق، جایز نیست اظهار کرد: آن کسانی که به خیال خود دم از جهاد و دفاع از حقوق مردم می‌زنند اندکی فکر کنند آیا این کارشان دفاع از حقوق مردم است؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مولوی عبدالرحمن ملازهی گفت: همه ما که در این کشور زندگی می‌کنیم مانند اعضای یک خانه (خانواده) هستیم پس چقدر زشت است که در یک خانه همیشه جنگ‌وجدال باشد و گاهی وضعیت به قتل و کشتار برسد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: جان یک مسلمان جای خود حتی یک قطره خون مسلمان نیز خیلی عزیز است. مسلمان باید در هر شرایطی بویژه در مورد خون یک انسان اسلام را مدنظر قرار دهد.

امام جمعه اهل سنت چابهار با اشاره به اینکه مسلمان که جای خود حتی ریختن خون یک کافر هم به ناحق، جایز نیست اظهار کرد: آن کسانی که به خیال خود دم از جهاد و دفاع از حقوق مردم می‌زنند اندکی فکر کنند آیا این کارشان دفاع از حقوق مردم است؟!

وی گفت: آن‌ کسانی که جهاد را کُشتن مسلمان و قتل ناحق می‌دانند تا خود به نوایی برسند خوب توجه کنند که در حدیث آمده است اگر کسی یک ذمی یعنی کافر تحت‌الحمایه کشور اسلامی یا یک مسلمان را بکُشد بهشت جای خود حتی بوی بهشت هم به مشام قاتل نمی‌رسد حال انکه بوی بهشت از فاصله چهل سال هم به مشام‌ها می‌رسد.

مولوی ملازهی ادامه داد: در این درگیری یک سرباز وظیفه اهل روستای رمین چابهار هم در بین شهداء بود این سرباز چه جرمی مرتکب شده بود؟! آیا جهاد همین است؟ ما این جنایت را محکوم می‌کنیم و خود آن‌ها نیز یک روز می‌فهمند که کارشان محکوم است.

۲۷۲۱۸