شهر خبر

محمود احمدی نژاد غایب بود /کدام چهره های سیاسی در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب حضور داشتند؟

محمود احمدی نژاد غایب بود /کدام چهره های سیاسی در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب حضور داشتند؟

در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام با حضرت آیت الله خامنه ای بسیاری از چهره های مطرح سیاسی و نظامی حضور داشتند اما محمود احمدی نژاد در میان آنان به چشم نمی خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، دیدار رمضانی مسئولان نظام جمهوری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این دیدار که سران سه قوه و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام و چهره‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور داشتند، رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در توصیه‌ به مسئولان، توجه و عمل به برنامه هفتم را ضروری خواندند و گفتند: بر اساس گزارش‌ها، متوسط عمل به شش برنامه قبلی حدود ۳۵ درصد است که این خسارتی برای کشور است و دولت کنونی که خوشبختانه دولتی فعال و اهل فکر و کار و تلاش است باید تلاش کند که برنامه هفتم عملیاتی شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت مسئله زمان به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند و پرهیز از موکول کردن کار امروز به فردا، به مسئولان گفتند: زمان به سرعت می‌گذرد بنابراین برای کارها و برنامه‌های مصوّب، زمان‌بندی کنید و به سرانجام رسیدن آنها را در زمان معیّن پیگیری کنید.

رهبر انقلاب با اشاره به واقعیات تلخ و شیرین اقتصادی کشور، افزودند: گرانی‌ها، بی‌ثباتی بازار، تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی از جمله واقعیت تلخ اقتصادی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به مسئله حجاب، از منظر قانون، حجاب را حکمی قانونی خواندند و با تأکید بر اینکه رعایت قانون بر همگان، چه معتقدان به شرع و چه غیرمعتقدان واجب است، گفتند: در خصوص ملاحظات جانبی، دخالت بیگانگان در قضیه حجاب از طریق انواع رسانه‌ها واضح بود البته عده‌ای هم در داخل به آنها کمک کردند اما اصل هدایت و طراحی برای مخالفت با حجاب از بیرون کشور انجام شد که بانوان عاقل و فهمیده ما باید به این واقعیت توجه کنند.

حسن روحانی در دیدار رمضانی رهبر انقلاب/ آخرین دیدار رمضانی جنتی در کرسی ریاست خبرگان

در دیدار رمضانی رهبر انقلاب، برخی از چهره های مهم سیاسی کشور میهمان بیت رهبری بوده اند.

ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم، محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، سران سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه بودند که در جایگاه ویژه قرار گرفتند.

صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بود. احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری هم آخرین دیدار رمضانی خود با حضرت آیت الله خامنه ای در کسوت ریاست مجلس خبرگان رهبری را تجربه کرد.

از سوی دیگر، شخصیت های دیگری چون حسن روحانی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، علی لاریجانی، مصطفی میرسلیم، محمدرضا باهنر، غلامعلی حدادعادل، محمود واعظی، علیرضا زاکانی، مهدی چمران، عباسعلی کدخدایی، محسن رضایی، اسحاق جهانگیری، احمد جنتی، علیرضا زاکانی، محمدجواد آذری جهرمی، محمد شریعتمداری و ... نیز در میان دست اندرکاران و کارگزاران نظام در دیدار با رهبر انقلاب به چشم می خورده اند.

علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور نیز که چند روز پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، با دست آسیب دیده از دیگر مهمانان بیت رهبری بود.

همچنین اعضای هیأت دولت سیزدهم از جمله احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارائی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و سیدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد به دیدار رهبری رفتند.

دو نماینده رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس دوازدهم به نام های معین الدین سعیدی نماینده چابهار و جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، از جمله حاضران دیگر در این مراسم بودند.

علاوه بر چهره های سیاسی، فرماندهان ارشد نظامی از جمله سردار اسماعیل قاآنی، محمدرضا قرائی آشتیانی وزیر دفاع، سردار امیرعلی حاجی زاده، سردار کیومرث حیدری، سردار دهقان و دریادار ایرانی هم در بیت رهبری حضور یافتند.

احمدی نژاد غایب بود

با وجود اینکه بخش اعظم چهره های مطرح سیاسی و نظامی کشور در دیدار با رهبر انقلاب حضور داشتند، اما از محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، خبری نبود.

۲۷۲۱۸