شهر خبر

عکس| پیراهن های فوتبالی که حرف می‌زنند!

عکس| پیراهن های فوتبالی که حرف می‌زنند!

بازیکنان تیم اف سی متز در فرانسه در ابتکاری جالب پیراهنی را به تن کردند که داستان مهاجرت خانواده‌های آنها را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بازیکنان تیم متز فرانسه در هنگام گرم کردن پیش از بازی برابر موناکو از هفته بیست هفتم لیگ یک فرانسه به عنوان بخشی از برنامه‌ای که به مبارزه با نژادپرستی در استادیوم‌ها اختصاص دارد با یک پیراهن ویژه به زمین آمدند.

در آخرین بازی هفته بیست و هفتم لیگ یک، همه بازیکنان پیراهنی مخصوص با یک لوگوی خاص، نماد تعهد در برابر نژادپرستی به تن کردند. با این حال هر بازیکن تیم فوتبال اف سی متز، یک پیراهن شخصی را به تن کرد که «تاریخ مهاجرت خانوادگی آن بازیکن» را بیان می‌کند.

عکس| پیراهن های فوتبالی که حرف می‌زنند!

بازیکنان این تیم در هنگام گرم کردن با این پیراهن‌ها به زمین آمدند و لباس اصلی آنها در طول مسابقه هم یک لوگوی خاص به عنوان نماد نژادپرستی وجود داشت.

عکس| پیراهن های فوتبالی که حرف می‌زنند!

هر کدام از پیراهن‌های تمرینی تیم متز «مرزهای کشورها یا مناطق سفر مهاجران» را نشان می‌دهد. مهاجرت از یک محله به محله دیگر، یا از یک منطقه به منطقه ای دیگر و یا در نهایت از کشوری به کشور دیگر را نشان می‌دهد. از هائیتی، ساحل عاج و...هر یک از مسیرها میراث فرهنگی غنی رختکن تیم متز را برجسته می‌کند.

این پروژه با همکاری نزدیک هنرمند اهل متز، پائولو دل ویکیو انجام شد. برای ساخت این پیراهن‌های کاملا شخصی بازیکنان این تیم خود را در خاطرات و تجربیات گذشته‌شان در مسیر مهاجرت غوطه ور کرد. این بازیکنان هرآنچه در دل داشتند را روی کاغذ آوردند. براساس این متون و براساس نقشه جهان هربازیکن مسیر زندگی خود را روی آن ترسیم می‌کند.

بنابراین نقوشی که روی پیراهنها وجود دارد، مرزهای ترسیم شده توسط انسانها را به انتزاعی‌ترین شکل ممکن نشان می‌دهد. آنچه در این پروژه حائزاهمیت است اینکه بازیکنان با طی مسیرهای متفاوت در نهایت در متز همدیگر را پیدا کرده و باهم زیر یک رنگ بازی می‌کنند.

در این فصل و بخصوص در هفته‌های اخیر فوتبال فرانسه برنامه‌هایی جدی را علیه نژادپرستی دنبال می‌کند به طوری که در طول مسابقات پنل‌های ال ای دی اطراف زمین با لوگوها و شعارهای ضدنژادپرستی طراحی شده اند. باشگاه لورن از ابتدای این فصل بخشی را روی تمامی بلیت‌های الکترونیکی مسابقاتش گنجانده که هواداران را تشویق می‌کند تا کوچکترین اقدامن نژادپرستی را گزارش کنند.

257 251