شهر خبر
آمریکا به روسیه درباره حمله تروریستی مسکو اطلاع نداده بود

یک منبع آگاه روایت رسانه های غربی درباره اطلاع دادن آمریکا به روسیه درباره حمله اخیر تروریستی را رد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که گزارش‌های رسانه‌های غربی که ادعا می‌کنند آمریکا به روسیه درباره آمادگی برای حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس هشدار داده، صحت ندارد.

این منبع آگاه، در واکنش به گزارش دیروز روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این اطلاعات با واقعیت مطابقت ندارد. همانطور که قبلاً گزارش شد، آمریکا روسیه را در مورد تهدید تروریستی مطلع کرد. با این حال، این اطلاعات ماهیت کلی داشت و فقط شامل هشدارهایی در مورد احتمال حملات تروریستی در مکان‌های تجمع گسترده شهروندان روسی بوده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی، که نامش فاش نشد، گزارش داد که در هشدار آمریکا به روسیه در مورد یک حمله تروریستی بالقوه، ظاهراً تالار شهر کروکوس به عنوان هدف احتمالی ذکر شده است.

«الکساندر بورتنیکوف» مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه هم در واکنش گفت که اطلاعات مخابره شده از سوی آمریکا در زمینه احتمال حمله تروریستی ماهیت کلی دارد و سرویس های ویژه روسیه به آن پاسخ داده اند.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کروکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، تاکنون دست کم بیش از ۱۴۰ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است.

310310