شهر خبر

زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه / روش پرداخت تغییر کرده است؟

یارانه نقدی / واریز یارانه / یارانه معیشتی / دهک بندی یارانه

لازم به ذکر است برنامه کالا برگ الکترونیکی از طریق سایت و یا اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* قابل دریافت است.

اقتصاد زمان واریز یارانه نقدی فروردین ماه / روش پرداخت تغییر کرده است؟

چندی پیش، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن، زمان واریز یارانه نقدی برای دهک‌های یک تا سه را ۲۵ هر ماه و برای سایر خانوارهای مشمول را سی اعلام کرده بود. بر اساس اعلام این سازمان، واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ مطابق با روال گذشته انجام می‌شود و شارژ سومین کالابرگ الکترونیکی ۲۲۰ هزار تومانی نیز در تاریخ ۱۸ فروردین به همان شکلی که در ماه‌های قبل انجام می‌شود.

لازم به ذکر است برنامه کالا برگ الکترونیکی از طریق سایت و یا اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* قابل دریافت است. شماره تلفن «۶۳۶۹» برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ تعیین شده است.

دهک های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های  یارانه نقدی  برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند.

بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

همچنین معاون وزیر تعاون با بیان اینکه دولت هر ماه ۳۷ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند، افزود: با اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیکی و یارانه مضاعفی که دارد هر ماه یک مبلغی به این مبلغ افزوده می‌شود. فراگیرترین و مهم‌ترین طرح دولت، طرح کالابرگ الکترونیکی است که در دهه فجر با طرح «فجرانه» به اعلاترین شکل خود به مرحله اجرا درآمد.

عسگریان اضافه کرد: استفاده از کالابرگ الکترونیکی ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف را در اعتبار مردم شارژ می‌کرد و آن‌ها برای دریافت این مبلغ باید نیمی از یارانه خود را خرید می‌کردند تا اعتبار را دریافت کنند. در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی این مبلغ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت و هیچ پیش‌شرطی نیز برای آن درنظر گرفته نشده است. مردم با هر میزان خریدی که انجام دهند یارانه آن کالا را دریافت می‌کنند.

کالابرگ- الکترونیک

استقبال ۳۰ برابری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی

وی تاکید کرد: پس از آغاز طرح فجرانه، استقبال از آن به شدت زیاد بود. تخمین ما از استقبال از طرح فجرانه در ماه نخست حدود دو تا سه برابر طرح کالابرگ الکترونیکی بود اما مردم به شکل انفجاری به استقبال این طرح رفتند و خریدها به ۳۰ برابر حد معمول رسید و رکوردهای قابل توجهی را رقم زد.

یکی از آن‌ها این بود که بزرگ‌ترین خرید کشور درحوزه ۱۱ قلم کالای سبد موردنظر (شامل برنج، شیرکم‌ چرب، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، گوشت، حبوبات، پنیر، روغن مایع، مارکاونی و قند و شکر) ظرف کمتر از یک ماه انجام و ۶۳۰ هزار تن مواد غذایی (همان ۱۱ قلم) وارد سفره مردم شد. آخرین نرخ مشارکت مردم در این طرح اکنون به بیش از ۸۷ درصد رسیده است. یعنی از جامعه ۶۰ میلیونی که مشمول طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی هستند، بیش از ۵۱ میلیون نفر اقلام موجود در طرح را خریداری کرده‌اند و به عبارتی ۵۱ میلیون بسته غذایی به صورت کامل خریداری شده است و اتفاقی شگرف در حوزه تامین و توزیع کالای اساسی در بستر کالابرگ الکترونیک ثبت شده است.

اقتصاد نیوز