شهر خبر

قیمت بازار چانگان پلاس هوش از سرتان می برد + مشخصات

اقتصاد قیمت بازار چانگان پلاس هوش از سرتان می برد + مشخصات

گروه خودروسازی سایپا در هفته منتهی به تعطیلات روند تحویل خودروی وارداتی چانگان CS۵۵ پلاس را تسریع کرد.

خودروهای چینی در دهه‌های اخیر به سرعت وارد بازار جهانی شده‌اند و به عنوان یک گزینه ارزان قیمت و عملکرد قابل قبول مورد توجه قرار گرفته‌اند. با توجه به رشد صنعت خودروسازی در چین و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در تحقیق و توسعه، برخی از برندهای چینی مثل Geely، BYD، و Chery نیز توانسته‌اند به بازار جهانی وارد شوند. این خودروها اغلب با قیمت پایین‌تری نسبت به رقبای خود از کشورهای دیگر عرضه می‌شوند، اما با پیشرفت‌هایی که در کیفیت ساخت و امکانات فنی داشته‌اند، توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار بهبود دهند. با این حال، برخی از این خودروها هنوز به دلیل نگرانی‌ها در مورد کیفیت و ایمنی، به‌ویژه در بازارهای پیشرفته، مورد انتقاد قرار می‌گیرند و این امر نشان می‌دهد که صنعت خودروسازی چینی هنوز در مراحل پیشرفته‌ترین خود نیست.

در روزهای ابتدایی تحویل این خودرو، قیمت قابل‌خرید CS۵۵ در حدود ۲۲۰۰ میلیون تومان بود اما با تحویل تعداد بیشتر، بر خلاف روال شاهد اعلام قیمت‌های گران‌تر توسط دلالان هستیم. در حال حاضر از ۲.۵ تا ۲.۸ میلیارد تومان برای CS۵۵ پلاس اعلام می‌شود. با توجه به اینکه این خودرو رقیب لاماری و تیگو ۷ پرو مکس محسوب می‌شود، بعید است کسی حاضر به خرید این خودرو در این قیمت‌ها شود.

چانگان CS۵۵ پلاس وارداتی سایپا یک کراس‌اوور متوسط شهری در رده ابعادی تیگو ۷ پرو است. قیمتی که سایپا برای محصول وارداتی خود تعیین کرده حدود ۱.۵ میلیارد تومان است. قرار است در سال ۱۴۰۳ تعداد بیشتری از این خودرو روانه بازار شود. بنابر شنیده‌ها سایپا به دنبال ثبت سفارش قطعات منفصله این خودرو است تا آن را در سایت کاشان خود مونتاژ کند.

مشخصات فنی چانگان CS۵۵ پلاس

چانگان CS۵۵ پلاس سایپا مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بلوکور است؛ این سری از پیشرانه‌های چانگان حاصل همکاری این خودروسازی با فورد آمریکا هستند و از کیفیت فنی متفاوتی نسبت به سایر مونتاژی‌های چینی در ایران برخوردار می‌باشند.

نمای عقب چانگان-cs55پلاس

نمای-آینه-بغل-های-چانگان-cs55-پلاس

نمای-عقب-کامل-چانگان-cs55-پلاس

۱۸۱ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتون متر مقدار خروجی پیشرانه این خودرو شده که به دلیل تغییرات نرم‌افزاری سایپا برای تطابق با شرایط آب و هوایی ایران اندکی کاهش راندمان را تجربه می‌کند. یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. ۷.۶ لیتر مصرف سوخت CS۵۵ در سیکل ترکیبی اعلام شده است.

امکانات چانگان CS۵۵ پلاس

طبق کاتالوگ منتشر شده و بررسی موارد تحویلی به مشتریان، چانگان CS۵۵ وارداتی سایپا مجهز به دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده و دستی سرنشین جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سقف پانورامیک، هشدار برخورد از جلو و کروز کنترل تطبیقی است.

نمای-داخل-چانگان-cs55-پلاس