شهر خبر

همه چیز درباره لوکس‌ ترین خودروی وارداتی سایپا + قیمت و امکانات

اقتصاد همه چیز درباره لوکس‌ ترین خودروی وارداتی سایپا + قیمت و امکانات

در این گزارش به معرفی و بررسی خودروی وارداتی سایپا می پردازیم.

چانگان یکی از جدیدترین و لوکس ترین خودروهای وارداتی شرکت سایپا است. این خودرو به دلیل جذابیت ظاهری بالا و نیز امکانات و آپشن های به روز و مشابه نمونه وارداتی خود باعث شده طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.

چانگان CS۳۵ ابتدا در سال ۱۳۹۳ به‌صورت وارداتی و با قیمت‌ نسبتا بالا تحویل مشتریان ایرانی شد و خریداران را به‌واسطه کمبود قطعات یدکی و همچنین خدمات پس از فروش نامناسب به دردسر انداخت، اما پس از شروع مونتاژ این کراس‌اوور از پاییز ۱۳۹۵ در کارخانه سایپا کاشان و کاهش محسوس بهای آن، CS۳۵ رفته‌رفته موفق شد نظر مشتریان ایرانی را به‌سوی خود جلب کند و به یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوور‌های شهری بازار ایران تبدیل شود.

چانگان4

چانگان CS۳۵ نخستین بار در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۲ به معرض دید عموم گذاشته شد و از اکتبر همان سال روانه بازار شد. این کراس اوور جمع و جور که پیش از عرضه رسمی با نام S۱۰۱ نیز شناخته می‌شد، ابتدا در سال ۱۳۹۳ و به صورت تمام وارداتی توسط سایپا به‌دست مشتریان ایرانی رسید.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵

چانگان CS۳۵ مجهز به یک موتور ۱. ۶ لیتری چهار سیلندری با تنفس طبیعی است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. نیروی موتور از طریق یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این شاسی بلند ۱۲۷۰ کیلوگرمی قادر است در ۱۵ ثانیه به سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن به ترتیب ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و ۷. ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

چانگان5

جدول مشخصات فنی خودروی چانگان CS۳۵

 

مشخصات تولید

کشور تولید کننده

ایران

 

نام برند

چانگان

 

مدل

سی اس ۳۵ اتوماتیک

 

سال ساخت

۱۳۹۴

 

مشخصات فنی موتور

نوع موتور

بنزین سوز

 

حجم موتور

۱۶۰۰ سی سی

 

تعداد سیلندر

۴

 

تعداد سوپاپ

۱۶

 

حداکثر توان خروجی

۱۲۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

 

حداکثر گشتاور خروجی

۱۶۰ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

 

توان خروجی حجمی

۷۰. ۶۲ اسب بخار بر لیتر

 

ظرفیت باک

۵۲ لیتر

 

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه

کراس اوور

 

کلاس اتومبیل

J Segment

 

وزن

۱۲۹۰

 

تعداد ظرفیت سرنشینان

۵

 

ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)

۴۱۶۰*۱۸۱۰*۱۶۷۰

 

عملکرد خودرو

حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

 

شتاب ۰ الی ۱۰۰ (ثانیه)

۱۴ ثانیه

 

مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)

۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

 

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

 

ایمنی

کیسه هوا

۴ عدد راننده و سرنشین به همراه کیسه هوای جانبی

 

سیستم ترمز

مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS، EBD، BAS، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی

 

امکانات و تجهیزات

سیستم صوتی و تصویری

سیستم صوتی مجهز به: رادیو، سی دی خوان، پورتUSB، IN، AUS و مجهز به ۶ بلندگو

 

   

 

امکانات و آپشن‌های چانگان CS۳۵

چانگان CS۳۵ از نظر سطح امکانات در دو تیپ پایه (دنده‌ای) و فول (اتوماتیک) به بازار معرفی شد که البته نسخه دنده‌ای خیلی زود از چرخه عرضه خارج گردید و در نتیجه بیشتر نسخه‌های موجود در بازار از نوع اتوماتیک می‌باشند.

چانگان3

داخل این محصول امکاناتی نظیر: سانروف، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، سنسور نور و روکش‌های چرمی کار شده که امکانات متوسطی برای این سطح قیمتی محسوب می‌شوند.

جدول آپشن‌های چانگان سی اس ۳۵

ترمز و پایداری

ترمزهای دیسکی در جلو و عقب – سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS – EBD

کیسه هوا

کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – مجموعاً ۴ کیسه هوا

سیستم صوتی

سیستم صوتی مجهز به رادیو و قابلیت پخش CD و با قابلیت پخش MP۳ و پورت USB – مجهز به ۶ بلندگو

دیگر تجهیزات

رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی – سانروف – کروز کنترل – مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) – کامپیوتر اطلاعات سفر – صندلی چرمی – قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت – سنسور پارک دنده عقب – هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی – دکمه‌های تنظیم بر روی فرمان / قابلیت تنظیم ارتفاع – چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع – شیشه بالابر برقی – جلو و عقب – چراغ مه شکن عقب – زیر آرنجی مرکزی عقب – سیستم تهویه مطبوع – آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما – آینه‌های جانبی با قابلیت تا شو برقی – کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع – ریموت کنترل تا شو – قفل مرکزی – گرمکن شیشه عقب – چراغ مطالعه – ریموت کنترل – برف پاک کن عقب

قیمت خودرو چانگان سی اس ۳۵

چانگان CS۳۵ پلاس که به‌عنوان نخستین مدل وارداتی در سال ۱۴۰۲ وارد کشور شد، نخستین روز‌های ۱۴۰۳ حداقل یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون قیمت دارد.

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ در این محدوده قرار می‌گیرد و چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ که آپشن‌های بیشتری دارد، یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون فروخته می‌شود.