شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#واحد مسکونی#مسکن#مسکن مهر

تجهیز بیش از ۲ هزار واحد مسکونی / خرید آسانسور برای این خانه ها، بر عهده دولت است

راه و مسکن تجهیز بیش از ۲  هزار واحد مسکونی / خرید آسانسور برای این خانه ها، بر عهده دولت است

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن گفت: یک هزار میلیارد تومان از منابع این صندوق برای خرید آسانسور به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر کشور اختصاص یافت.

مسکن مهر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسکن دولتی در ایران است که با هدف ارائه مسکن با قیمت مناسب و جذاب به خصوص برای اقشار ضعیف و متوسط جامعه، شکل گرفته است. در شهر پرند نیز مجتمع‌های مسکن مهری وجود دارند که شامل واحدهای مسکونی با امکانات کامل و مدرنی هستند. این پروژه‌ها با توجه به قیمت مناسب‌تر نسبت به بازار مسکن تجاری، توانسته‌اند برای خریدارانی که دنبال یک مسکن مناسب هستند، گزینه‌ای کارآمد و مقرون به صرفه را فراهم کنند.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی افزود: بر اساس تفاهم صورت‌گرفته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این میزان اعتبار صرف تهیه و تضمین ۲۳۱۳ دستگاه آسانسور با تجهیزات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۵ هزار میلیارد ریال به‌حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واریز شده و بنیاد مذکور متعهد به هزینه‌کرد جهت خرید تجهیزات یاد شده تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ شده است.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه‌کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیرماه امسال شده است.

مهدیار اسماعیلی خاطرنشان کرد: با اجرای این تفاهمنامه علاوه بر تکمیل بخشی از پروژه‌های ناتمام مسکن مهر از تولیدکنندگان داخلی نیز حمایت خواهد شد.

به گفته وی، با راه‌اندازی این ۲ هزار و ۳۱۳ آسانسور حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل می‌شود.