شهر خبر

فسادی جدید در بازار خودرو / رقابت ارزهای دیجیتال شدت گرفت

اقتصاد فسادی جدید در بازار خودرو / رقابت ارزهای دیجیتال شدت گرفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی وبعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز( The New York Times) در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۴ ( ۱۴ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

اخیرا بیت‌کوین در میان ارزهای دیجیتال عملکرد خوبی داشته است، در حالی که اتریوم (اتر) برای رسیدن به بیت کوین با چالش‌های بسیاری رو به رو شده است. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ، در سه ماه اول امسال حدود ۵۳ درصد رشد داشته است. در مقایسه، بیت کوین، برترین ارز دیجیتال، در مدت مشابه ۶۵ درصد افزایش یافت. بیت کوین ماه گذشته به اوج رسید. اساساً، اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای شناسایی ETF‌های اتر (صندوق‌های معامله شده در بورس) چراغ سبز نشان دهد، می‌تواند منجر به افزایش مشابهی در علاقه سرمایه‌گذاران بزرگ شود.

شرکت Rakuten Group ( شرکت خدمات اینترنتی ژاپنی) قصد دارد با فروش اوراق قرضه به سرمایه گذاران، ۱.۲۵ میلیارد دلار جذب کند. این اقدامی است که شرکت برای بهبود وضعیت مالی خود انجام داده است. این شرکت به فروش اوراق قرضه به دلار فکر می‌کند. آنها میزان و شرایط بدهی را بر اساس میزان علاقه سرمایه‌گذاران به آن تعیین می‌کنند. انتظار می‌رود فروش اوراق قرضه این هفته انجام شود. راکوتن همچنین در تلاش است تا سازمان خود را کارآمدتر کرده و روز دوشنبه اعلام کرد که در نظر دارد واحدهای مالی خود را برای ارتقای همکاری ترکیب کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

رئیس سابق گروه خودروسازی جک JAC، آن جین، به دلیل فساد تحت تعقیب است. او پس از ۴۶ سال در سال ۲۰۲۱ از این خودروساز دولتی بازنشسته شد و به مدت ۹ سال به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت کرد. کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی در وب‌سایت خود اعلام کرد که «آن جین» مظنون به «تخطی جدی از نظم و انضباط و قانون» است، اما جزییاتی از این پرونده ارائه نکرد. JAC( خودروسازی جک ) با فولکس واگن و شرکت خودروهای برقی چینی Nio شریک است.

یکی از حامیان میلیاردر دونالد ترامپ که شرکت کالیفرنیایی او به وام‌های خودروهای ارزان قیمت معروف است، پیشنهاد کمک ۱۷۵ میلیون دلار وثیقه برای پرونده حقوقی دونالد ترامپ را داده است. او گفت حمایتش سیاسی نیست. دان هنکی که ثروتش از نمایندگی‌های خودرو، سرمایه‌گذاری در املاک و خدمات مالی سرچشمه می‌گیرد، رئیس شرکت بیمه تخصصی نایت است که وثیقه ترامپ را روز دوشنبه، سه روز قبل از ضرب‌الاجل تعیین شده توسط دادگاه ارسال کرد. این اوراق با به تعویق انداختن حکم ۴۵۴ میلیون دلاری ترامپ در هنگام درخواست تجدیدنظر، راه نجاتی به ترامپ می‌دهد.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

ژاپن موافقت کرد حدود ۳.۹ میلیارد دلار یارانه به یک شرکت تولید تراشه به نام Rapidus Corp بدهد. ژاپن می‌خواهد از این شرکت برای تقویت تولید نیمه هادی خود و رقابت بهتر در صنعت حمایت کند. کن سایتو، وزیر اقتصاد، گفت که بودجه اضافی به Rapidus کمک می‌کند تا تجهیزات ساخت تراشه را خریداری کند و همچنین فرآیندهای پیشرفته ساخت تراشه‌های back-end را توسعه دهد. این مبلغ بیش از ۳۳۰ میلیارد ین پول عمومی است که استارتاپ ۱۹ ماهه قبلاً در مناقصه طولانی مدت خود برای تولید انبوه تراشه‌ها در شمالی‌ترین استان هوکایدو ژاپن و رقابت با شرکت‌های تولید نیمه هادی تایوان و سامسونگ الکترونیکس دریافت کرده است.

شرکت شیائومی شاهد افزایش زیادی در قیمت سهام خود در هنگ کنگ بود زیرا سفارشات زیادی را برای نخستین خودروی برقی خود دریافت کرد. این موفقیت مردم را خوش بین کرده است که این شرکت گوشی‌های هوشمند می‌تواند در صنعت رقابتی خودروی چین عملکرد خوبی داشته باشد. از زمانی که شیائومی در پکن فروش خودروهای خود را آغاز کرد، سهام در نخستین روز معاملات تا ۱۶ درصد افزایش یافت. این شرکت گفت که در ۲۴ ساعت اول حدود ۹۰۰۰۰ دستگاه سفارش دریافت کرده است.