شهر خبر

بیانیه قطر در واکنش به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران

بیانیه قطر در واکنش به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، آن را نقض پیمان‌های بین‌المللی و عرف دیپلماتیک عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار پیمان‌های بین‌المللی و عرف دیپلماتیک می‌دانیم که حمله به سفارات و کنسولگری‌ها را جرم تلقی می‌کند.

به نقل از ایرنا در این بیانیه آمده است: دولت قطر هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی را کاملاً رد و ضمن تاکید بر لزوم حمایت از کارکنان آنها بر اساس قواعد حقوق بین‌الملل، بار دیگر بر موضع قاطع خود در رد خشونت و تروریسم بدون توجه به انگیزه ها و دلایل آن، تصریح می‌کند.

وزارت خارجه قطر در پایان به خانواده‌های قربانیان و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

رسانه‌های دولتی سوریه عصر دوشنبه از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند.

در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

311311