شهر خبر

پشت پرده یک شایعه عجیب / پروازهای قطر به ایران قطع شد؟

پرواز داخلی / قیمت بلیط / بلیط هواپیما

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که پروازهای هواپیمایی قطری به ایران ادامه دارد و هیچ قطعی صورت نگرفته است. او اظهار کرد که پروازهای قطر ایرویز به فرودگاه امام(ره) بدون وقفه انجام می‌شود.

اقتصاد پشت پرده یک شایعه عجیب / پروازهای قطر به ایران قطع  شد؟

سعید چلندری تکذیب کرد که پروازهای شرکت هواپیمایی قطر به ایران قطع شده است و اعلام کرد که پروازها به تهران و بالعکس بدون وقفه ادامه دارند.

وی افزود: از ۳۱ مارس ( ۱۲ فروردین) که از نظر هواپیمایی وارد فصل تابستانی پروازها می‌شویم شرکت هواپیمایی قطر روزانه با دو پرواز برای مدت ۶ ماه آینده مجوز اخذ کرده و طی صحبت دوجانبه بدون وقفه این برنامه را انجام خواهد داد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تاکید کرد: هیچ مسافری در مسیر دوحه به تهران و بالعکس با محدودیت وجود پرواز مواجه نخواهد شد.

چلندری یادآور شد: شرکت هواپیمایی قطر به دلیل تنوع ناوگان در فصولی از سال که با افزایش تعداد مسافر مواجه می‌شود از هواپیماهای با ظرفیت بیشتر(پهن پیکر) استفاده می‌کند.

وی بیان کرد:در ایام نوروز از ۲۴ اسفند لغایت ۱۰ فروردین قطر ایرویز ۲۱۵۸۳ مسافر را با انجام ۹۵ پرواز در مسیر دوحه تهران و بالعکس جابه‌جا کرده است.

وی اضافه کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) آمادگی دارد هرگونه درخواست افزایش پرواز را از سوی شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمای کشوری بررسی و موافقت کند.

قیمت‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد

جعفر یازرلو ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بارگذاری جدول جدید نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی خبر داد و گفت: به‌دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۱۴۰۳ از ۹ به ۱۰ درصد، جدول جدید نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی به‌روزرسانی شده و این نرخنامه جدید در تارنمای سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی caa.gov.ir در اختیار عموم قرار گرفت.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی، وی اظهار کرد: این نرخنامه برای تمامی شرکت‌های هواپیمایی و کانال‌های نمایش، توزیع و فروش بلیت لازم‌الاجرا بوده و در صورت مشاهده تخلف، متخلفان به تعزیرات و دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

پرواز چارتری در ایام نوروز ممنوع!

رئیس سازمان هواپیمایی، گفت: سازمان هواپیمایی پروازهای چارتری را کلاً لغو کرد، اما به‌دلیل موضوعات مربوط به مناطق آزاد و کسبه این مناطق، اجازه دادیم بلیت پروازهای چارتری کیش، قشم و برخی مناطق نفتی به‌صورت چارتری فروخته شود.

محمد محمدی‌بخش از رفع مشکل ترخیص قطعات هواپیما در گمرک و ممنوعیت پروازهای چارتری در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: با ایرلاین‌های گرانفروش برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان هواپیمایی کشوری برای مدیریت پروازهای ایام نوروز ۱۴۰۳ و ارتقای خدمات‌رسانی به مردم، اظهار کرد: در این راستا مسائل مربوط به مرز هوایی، گمرک، مجوزهای داخلی، خارجی، تنظیم پروازهای داخلی، خارجی، استاندارد پرواز، به‌روز کردن گواهینامه و... انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری برای ترخیص قطعات هواپیما پس از ۳ ماه تأخیر این روند بود.

وی با بیان این‌که این‌ها مقدمات کار برای پروازهای ایام نوروز بوده است، افزود: برای تأمین منابع ارزی شرکت‌های هواپیمایی هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. در ادامه با شبکه پروازهای هماهنگی انجام شد. برای مسیرهای پرتردد مانند مشهد، نجف، کیش و شهرهای پردرخواست برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه نظارت و کنترل بازار، گفت: در این راستا با دیوان عدالت اداری در رابطه با آخرین وضعیت رأی مکاتبه کردیم. برای این منظور اعلام شد که سازمان هواپیمایی باید صبر کند تا رأی دیوان مجدداً صادر شود.

محمدی‌بخش یادآور شد: پس از متوقف شدن اجرای رأی دیوان، مجدداً به رأی ستاد تنظیم بازار یعنی همان نرخ‌های ابلاغ‌شده سازمان هواپیمایی کشوری برگشتیم.

تسنیم