شهر خبر

طرح جایگزین آمریکا برای حمله زمینی به رفح

طرح جایگزین آمریکا برای حمله زمینی به رفح

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پیشنهاد واشنگتن را برای جایگزینی برای حمله زمینی ارتش صهیونیستی به شهر رفح ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین بر اساس گزارش کان نیوز، ژنرال چارلز کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، طرح کلی عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در رفح را به هرتزی هالووی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی ارائه کرده است.

براساس این گزارش، چارلز براون طی گفتگوی اخیر با ژنرال هالووی اظهار داشت که با توجه به تعداد تلفات غیرنظامیان در بخش‌های شمالی و مرکزی غزه، ایالات متحده تلفات گسترده غیرنظامیان در رفح را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا براون پیشنهاد واشنگتن را چنین بیان کرد: رفح به طور کامل از بقیه نوار غزه جدا و منزوی شود و نیروهای اسراییلی عملیات‌های هدفمند در نقاط خاص براساس اطلاعات نظامی انجام دهند. آمریکا همچنین پیشنهاد تشکیل یک اتاق جنگ مشترک با اسرائیل را داده است. 

براساس گزارش کان، آمریکا ناامیدی خود را از عدم وجود یک طرح برای پسا جنگ در غزه اعلام داشته و پیشنهاد حفاظت از مرز غزه و مصر با استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای جلوگیری از قاچاق سلاح از طریق کریدور فیلادلفیا را داده است.

ارتش صهیونیستی قصد دارد به شهر رفح در نزدیکی مرز با مصر در جنوب نوار غزه حمله کند. این آخرین منطقه پرجمعیت تحت کنترل حماس است. با این حال، ایالات متحده با برنامه‌های تل آویو مخالف است. کشورهای غربی و مصر مخالفت خود را با تهاجم به این شهر اعلام کرده‌اند و خطر تلفات گسترده در میان پناهجویان را ذکر کرده‌اند. در پاسخ، تل‌آویو پیشنهاد تخلیه ۱.۴ میلیون غیرنظامی را به مناطقی در بخش مرکزی منطقه داده است.

در اواسط ماه مارس، مذاکرات چندجانبه درباره آتش بس در نوار غزه در دوحه قطر آغاز شد. شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۵ مارس قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش بس در نوار غزه تا پایان ماه مبارک رمضان شد.

۳۱۱۳۱۱