شهر خبر

ترافیک ۱۴ کیلومتری در بزرگراه رشت - امامزاده هاشم/ خروج ۱.۱ میلیون خودرو از گیلان

ترافیک ۱۴ کیلومتری در بزرگراه رشت - امامزاده هاشم/ خروج ۱.۱ میلیون خودرو از گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: هم اکنون شاهد ترافیک سنگین در بزرگراه رشت - امامزاده هاشم در حدفاصل تقاطع غیر همسطح سراوان تا پیچ شاه عباسی به طول ۱۴ کیلومتر هستیم.

به گزارش خبرآنلاین،غلامعلی نیک فهم دیروز ۱۱ فروردین ماه با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۷ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش در ورود را نشان می‌دهد.

ایسنا در خبری نوشت:وی همچنین از خروج تعداد یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۰۵ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبرداد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۶۶۲ هزار و ۹۰۷ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۴۳۷ هزار و ۳۲۹ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم، بیشترین میزان خروجی استان را نیز محور آزادراه رشت - قزوین با تردد ۴۵۵ هزار و ۵۶۲ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: شاهد ترافیک سنگین در بزرگراه رشت - امامزاده هاشم در حدفاصل تقاطع غیر همسطح سراوان تا پیچ شاه عباسی به طول ۱۴ کیلومتر بودیم. ترافیک در آزادراه امامزاده هاشم - رودبار نیز به سمت ورودی رودبار و داخل شهر به طول یک کیلومتر سنگین بود.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۳۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده؛ اوج تردد در محورهای استان نیز در روز یکشنبه، ۵ فروردین ماه با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.