شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

به قیمت این زعفران ها شک کنید / راه حل تشخیص زعفران اصلی از تقلبی

اقتصاد به قیمت این زعفران ها شک کنید / راه حل تشخیص زعفران اصلی از تقلبی

اخیرا زعفران تقلبی در بازار به راحتی پیدا می شود و بعضی از سودجویان با اضافه کردن رنگ و طعم به گیاهان دیگر آن را تحت عنوان زعفران به مردم می فروشند، شاید این سوال مطرح شود که چگونه می توان زعفران اصل را از تقلبی تشخیص داد؟ در ادامه نحوه تشخیص زعفران اصلی از تقلبی را بررسی می کنید.

زعفران به عنوان یکی از محصولات اصلی کشاورزی ایران، شهرت جهانی دارد. زعفران یک محصول بسیار ارزشمند است که از گل های بنفش و قرمز زعفران به دست می آید. ایران با شرایط آب و هوایی و خاکی مناسب، بهترین محیط را برای تولید زعفران فراهم کرده است. اصلی ترین شهرهای تولید کننده زعفران در ایران، مشهد و تربت حیدریه است. این کشور در سال های اخیر نشان دهنده یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران جهان بوده است. زعفران ایران به دلیل کیفیت بالا و طعم و عطر خاص خود، در صنایع غذایی، طب سنتی و صنعتی استفاده می شود. همچنین ارزش اقتصادی بالای زعفران، آن را مورد علاقه کشاورزان و تجار قرار داده است. در کل، زعفران ایران با کیفیت خاص و شرایط طبیعی منحصر به فرد، یکی از برترین محصولات صادراتی این کشور است.

ممکن است در بسیاری از موارد تشخیص زعفران اصل از تقلبی بسیار دشوار باشد اما به طور کل زعفران از سه عنصر رنگ ، طعم و عطر تشکیل شده که با توجه به این عناصر می توان تا حدودی اصل یا تقلبی بودن زعفران را تشخیص داد.