شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن#تهران#دولت

نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

راه و مسکن نوید اتفاقی نو در بازار مسکن / ساخت مسکن ملی سرعت می گیرد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: برای نخستین بار دولت با روش‌های مختلفی از ظرفیت‌های تعاونی‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌کند.

پروژه مسکن ملی در ایران یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن است که با هدف ارائه مسکن مناسب و با کیفیت به اقشار مختلف جامعه ایرانی آغاز شده است. این پروژه تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و با همکاری بخش خصوصی و دولتی، به منظور تامین مسکن برای خانواده‌های با درآمد پایین و متوسط، اقدام به ساخت و اجاره مسکن می‌کند. این پروژه با توجه به نیازهای روزافزون جامعه، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مسکن در ایران شناخته شده است.

خشایار باقر پور مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمران تهران با بیان اینکه برای رونق وافزایش تولید مسکن چاره‌ای وجود ندارد مگر آنکه از نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور استفاده کنیم گفت: آورده مردم و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی می‌تواند در این زمینه بسیار مهم و موثر باشد.

وی ادامه داد: در بخش تولید و در بسیاری از بخش‌های دیگر باید به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم چراکه تعاونی‌ها زیر ساخت قانونی هستند که این اقدام مهم را می‌توانند رقم بزنند.

باقرپور اظهار کرد: در صورتی که تعامل بین دولت و بخش تعاونی ایجاد شود اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری حرکت می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران افزود: این نوید را می‌دهم که درحال‌حاضر دیدگاه دولت به سمت استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌ها حرکت کرده و مشارکت تعاونی‌ها مبتنی بر مدل‌های خود در پروژه‌های نهضت ملی مسکن مد نظر قرار گرفته است.

وی درخصوص سهم تعاونی‌ها در ساخت نهضت ملی مسکن افزود: نهضت ملی مسکن در بخش تعاونی به دو صورت است یکی تعاونی‌هایی که خودشان برای ساخت مسکن به این طرح راه یافتند، اما آمار دقیقی از آنها وجود ندارد و دیگر تعاونی‌هایی که سهم آنها به طور رسمی اعلام شده است.

باقر پور اضافه کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار و رفاه اجتماعی منعقد شد، قرار است ۴۰۰ هزار واحد ساخته شود که تصدی ۲۰۰ هزار واحد آن به اتاق تعاون ایران سپرده شد و ۲۰۰ هزار واحد دیگر را معاونت امور تعاون مدیریت می‌کند، این واحد‌های مسکونی بیشتر در حوزه مسکن کارگری است.