شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#هزار تومان

قارچ را بالاتر از قیمت کیلویی ۱۱۰ هزار تومان نخرید؛ گرانفروشی است

بازار و اصناف قارچ را بالاتر از قیمت کیلویی ۱۱۰ هزار تومان نخرید؛ گرانفروشی است

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: با توجه به شرایط تولید و قیمت قارچ در عمده فروشی‌ها، عرضه قارچ برای مصرف کننده بالاتر از ۱۱۰ هزارتومان گرانفروشی است.

قارچ یک منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و پروتئین‌های غذایی است که از نظر تغذیه‌ای بسیار حائز اهمیت است. قارچ ها خواص خاصی چون کاهش التهابات، تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل قند خون، حمایت از سلامت مغز و قلب، و حتی پوشش دادن به پوست را دارند. همچنین، قارچ‌ها می‌توانند به عنوان جایگزین سالم و خوشمزه برای گوشت در غذاها عمل کنند. عواملی چون نوع قارچ، تازگی، روش کشت، فصل برداشت، و حتی نرخ تقاضا و عرضه در بازار می‌تواند بر قیمت قارچ تأثیرگذار باشد. افزایش تقاضا، کاهش تولید یا مشکلات در روند توزیع می‌توانند باعث افزایش قیمت قارچ شوند.

مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: قیمت کنونی هرکیلو قارچ در عمده فروشی ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان است که  در خرده فروشی‌ها باید ۹۰ تا ۱۱۰ هزارتومان عرضه شود.

او عرضه قارچ برای مصرف کننده با نرخ‌های ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزارتومان را گرانفروشی دانست و افزود: با پخش مویرگی و ممیزی و همچنین ایجاد پایانه فروش در تهران به دنبال تعدیل قیمت در بازار هستیم.

رجبی با اشاره به تاثیر نوسانات قیمت گوشت قرمز در بازار قارچ گفت: با توجه به التهابات بازار گوشت و کاهش مصرف در سفره برخی خانوارها، قارچ به عنوان پروتئین سالم جایگزین شده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: سال گذشته شرایط بازار قارچ مساعد بود به طوریکه توانستیم بحث سرمایه گذاری و اشتغال را ارتقاء دهیم.