شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#بورس#بانک

ثبت نام سهام عدالت منتفی شد / پیگیری سهام عدالت جاماندگان فقط از رسانه رسمی

بورس، بانک و بیمه ثبت نام سهام عدالت منتفی شد / پیگیری سهام عدالت جاماندگان فقط از رسانه رسمی

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: هرگونه لینک، تماس، پیامک و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود.

سهام عدالت یک برنامه‌ی اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت‌های دولتی اجرا شد. به طور خلاصه، طبق این برنامه، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی به مردم عرضه شد تا افراد معمولی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت‌ها شرکت کنند. هدف این برنامه از یک سو افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمد دولت بوده است. مردم می‌توانند سهام عدالت را با خریداری سهام از بورس اوراق بهادار یا از طریق اقداماتی که توسط دولت برنامه ریزی می‌شود، تهیه کنند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقاء آگاهی مردم و فراهم کردن فرصت‌های مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای دولت اجرا شد.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: در حال حاضر هیچگونه ثبت نامی برای سهام عدالت وجود ندارد و اعطای سهام عدالت به جاماندگان منوط به این مورد است که هیأت دولت منابعی را برای توزیع سهام اختصاص دهد.

در ادامه این مقام مسئول اظهار کرد: بر همین اساس هرگونه لینک، تماس، پیامکی و... مبنی بر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان کلاهبرداری خواهد بود و امیدواریم که افراد به این نکات توجه کافی را داشته باشند تا فریب نخوردند.

حاجی وند در ادامه هم بیان کرد: بنابر این مردم حتما باید اخبار مربوط به حوزه سهام عدالت را از از رادیو و تلویزیون و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند تا خدایی نکرده در این حوزه دچار چالش نشوند.