شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاکسی#جدید#سال جدید#تبریز#قیمت#سال گذشته

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در سال جدید

جامعه افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در سال جدید

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز اعلام کرد: قیمت کرایه های تاکسی در این کلانشهر از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافت.

در بسیاری از شهرها، قیمت کرایه وسایل نقلیه عمومی معمولاً بر اساس فاصله مسافت مسافرت، نوع وسیله نقلیه، ساعات اوج ترافیک و فشار اقتصادی تعیین می‌شود. این قیمت‌ها معمولاً توسط ارگان‌های حمل و نقل عمومی یا دولتی تنظیم و اعلام می‌شود. تغییرات ممکن است به عواملی مانند تغییرات نرخ سوخت یا شرایط ترافیکی مرتبط باشد.

 عبدالرحیم قاصدی، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها و شرکت‌های حمل و نقل درون شهری در سال جدید را مصوبه شورای اسلامی شهر اعلام و اظهار کرد: این مصوبه به تأیید فرمانداری شهرستان تبریز نیز رسیده است.

وی یادآور شد: اجرای مصوبه یاد شده مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

قاصدی ادامه داد: به منظور آگاهی شهروندان از نرخ‌های جدید، کرایه‌های مصوب در مسیرهای مختلف شهر با نصب بنر در ایستگاه‌های تاکسی در خطوط مختلف که با مبدا و مقصد مشخص تعیین شده دارند، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: گشت‌های انتظامی و عوامل سازمان تاکسیرانی تبریز به صورت محسوس و نامحسوس در این زمینه نظارت دارند و رانندگان تاکسی نیز ملزم به رعایت قیمت‌های جدید هستند.

قاصدی گفت: واحد رسیدگی به شکایات مردمی سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز با شماره تلفن ۳۴۷۶۰۲۹۲ آماده پاسخگویی به شکایات احتمالی شهروندان در این خصوص است.