شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید#گوشت

نمایندگان جدید بازیچه جریانات مخالف نشوند / دولت ناتوان از کنترل گرانی ها

اقتصاد نمایندگان جدید بازیچه جریانات مخالف نشوند / دولت ناتوان از کنترل گرانی ها

اعتقاد دارم صف کشیدن مردم برای خرید گوشت دولتی و ... اقدام درستی نیست. شان ملت ما بسیار بالا تر از این است که برای خرید گوشت صف بکشند.

تحریم‌های بین‌المللی، به ویژه تحریم‌های اقتصادی توسط ایالات متحده، باعث کاهش درآمدها، افزایش تورم، کاهش ارزش ریال، و افزایش نرخ بیکاری شده‌اند. مردم ایران با مشکلات معیشتی جدی روبه‌رو هستند، از جمله کاهش قدرت خرید، کمبود کالاهای اساسی، و افزایش هزینه‌های زندگی.

علاوه بر این، بخش‌های مختلف اقتصادی نیز دچار مشکلات شده‌اند، از جمله صنایع تولیدی و خدماتی. تلاش‌های دولت برای مقابله با این چالش‌ها شامل اجرای برنامه‌های تورمی، اصلاحات اقتصادی، و توسعه راهکارهای برای تشویق به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال هستند، اما همچنان روند بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در برابر این چالش‌ها موضوعی بحرانی است. در همین راستا و با هدف پیگیری آخرین اقدامات انجام شده درباره معیشت مردم به سراغ  محمد حسن آصفری نماینده اراک، خنداب و کمیجان رفتیم.

نماینده اراک،خنداب و کمیجان به تیتر کوتاه گفت: مجلس یازدهم گام های خوبی در حوزه مسائل اقتصادی برداشت. مانند موضوع تسهیل در مجوز های کسب و کار، قانون ملی مسکن، مبارزه با سوداگری ارز، کاهش نرخ مالیات،کاهش بخش خصوصی صنایع، موضوع فرار مالیاتی و کسانی که مالیات پرداخت نکردند. اینها همه به نظر من کارهای خوبی بود که مجلس یازدهم در بحث مهار تورم موفق به پیگیری شد.

او تاکید کرد: هرچند این موارد خیلی نتوانست موثر باشد اما تا حدودی توانست جلوی رشد تورم را بگیرد و مانع تدام سیر صعودی تورم شود. اما هنوز کارهای زیادی مانده که باید بررسی و انجام شود.

محمد حسن آصفری

 آصفری افزود : احتمال می دهم که مجلس آینده مجلس پر حاشیه ای باشد. باید از الان نمایندگان فعلی مجلس و نمایندگان جدید تلاس کنند و نگذارند مجلس به سمت حاشیه برود.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین اظهار کرد: امروز دغدغه مردم، مسائل معیشتی، اقتصاد، بیکاری و مسکن است. نباید اجازه دهند مجلس به سمت حاشیه ها برود. از گزینه هایی که انتخاب شدند و رفتار هایی که باید داشته باشند احتمال می دهم، جریاناتی دنبال این هستند که مجلس را به سمت حاشیه ببرند در این خصوص نمایندگان باید هوشیار باشند و از بوجود آمدن هر تنشی جلوگیری کنند.

وی در ادامه گفت: اعتقاد دارم صف کشیدن مردم برای خرید گوشت دولتی و ... اقدام درستی نیست. شان ملت ما بسیار بالا تر از این است که برای خرید گوشت صف بکشند. دولت باید تلاش کند تا کالاهای اساسی  مردم را بیشتر از گذشته تامین کند و در اختیار مردم قرار بدهد. البته که جریاناتی هم به دنبال چوب لای چرخ کردن دولت هستند و کوتاه نخواهند آمد، این افراد همیشه دست به احتکار و اقداماتی می زنند که منتهی به ناراضی شدن مردم است. برای مثال بالارفتن قیمت ارز که توسط برخی جریانات صورت گرفت، اینها اعتقادی به دولت ندارند و علاقه مند هستند برای دولت چالش و مشکل جدید ایجاد کنند که همین اقدامات تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت ها می گذارد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان درباره تغییر قیمت اخیر محل و نقل عمومی تاکید کرد: دولت چه کاری می تواند در مقابل شورای شهر انجام بدهد؟ بخشی از درآمد کشور از ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها قرار گرفته و  نباید این اجازه را به خودشان بدهند که برای تامین هزینه ها قیمت حمل و نقل عمومی را بالا ببرند. چون افزایش قیمت ها در بخش حمل و نقل تاثیر بر قیمت خیلی از کالاهای دیگر می گذارد .

وی در پایان عنوان کرد: متاسفانه بعضی از موضوعات دست دولت نیست و دولت واقعا نمی تواند جلوی برخی از گرانی ها را بگیرد، این گرانی ها و تغییر قیمت ها در اختیار بخش هایی است که همیشه به نفع خودشان اقدام می کنند. موضوع سوخت هم موضوعی است که به نظر من هنوز زمانش نرسیده که بخواهد افزایشی در قیمت آن صورت بگیرد.