شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بنزین#قیمت بنزین#سهمیه بنزین

خبر داغ دولت درباره قیمت بنزین / تصمیم جدید درباره افزایش قیمت اعلام شد

قیمت بنزین / قیمت سوخت / سهمیه بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت بنزین،مدعی شد: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و باید مردم از شایعات غافل شوند.

اقتصاد خبر داغ دولت درباره قیمت بنزین / تصمیم جدید درباره افزایش قیمت اعلام شد

جعفر سالاری نسب با تأکید بر اینکه خبرهایی که درباره افزایش قیمت بنزین منتشر شده است کاملاً غلط است، اعلام کرد که تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای از سوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی درباره افزایش قیمت سوخت یا تغییر سهمیه اعلام نشده است.

وی افزود: مردم به راحتی می‌ توانند از کارت آزاد جایگاه استفاده کنند و تدابیر لازم برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه در صورت بروز مشکل یا عدم همراهی جایگاه ها مردم با سامانه ۰۹۶۲۱ تماس حاصل کنند و در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد شد، گفت: هیچ مشکلی برای تامین و توزیع بنزین وجود ندارد و مردم نگران این مساله نباشند.

مصرف بنزین دوباره رکورد زد

روز گذشته با ثبت مصرف ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور، رکورد جدیدی در مصرف روزانه بنزین رقم خورد.

با رسیدن به ایام پایانی سال و شروع سفرهای جاده‌ای، مصرف بنزین در کشور به‌شدت افزایش یافته و طبق آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، در روز گذشته مصرف روزانه بنزین به ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسیده است.

این رقم رکورد جدیدی در مصرف بنزین ماه پایانی سال محسوب می‌شود به‌طوری که نسبت به روز مشابه سال گذشته که مصرف بنزین ۱۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بود، رشدی حدودا ۳ میلیون لیتری داشته و همچنین نسبت به بیشترین میزان مصرف بنزین در اسفند ماه تا پیش از روز ۲۸ اسفند که ۱۳۳ میلیون لیتر بوده نیز رشدی بیش از ۷ میلیون لیتری را نشان می‌دهد.

پانزدهم اسفند ماه بود که فضل‌اله اکبری، معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از پیش‌بینی افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز به ۱۵۰ میلیون لیتر خبر داد و گفته بود: "سال گذشته میانگین توزیع روزانه بنزین (در ایام نوروز) ۱۴۴ میلیون لیتر بوده که پیش‌بینی می‌شود در این ایام به ۱۵۰میلیون لیتر برسد.

جایگاه‌های عرضه سوخت با کارت آزاد تعیین شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: طرح کدینگ به منظور صیانت از سرمایه‌های ملی، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت و همچنین پیشگیری از ورود کارت‌های مهاجر، هم‌اکنون در چهار منطقه کرمان، هرمزگان (جنوب شرقی)، زاهدان و چابهار اجرایی شده است.

اجرای این طرح در این شهرها، فقط خودروهایی که دارای شماره پلاک یا آدرس این شهرها باشند، مجاز به سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت هستند و سایر خودروها، از جمله خودروهای میهمان و فاقد کارت می‌توانند در جایگاه‌های منتخبی که اطلاع‌رسانی شده است، سوختگیری کنند.

ایسنا