شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جدید#ایام نوروز#تعطیلات

ساعت کاری جدید مراکز معاینه فنی در ایام نوروز اعلام شد

اقتصاد ساعت کاری جدید مراکز معاینه فنی در ایام نوروز اعلام شد

در ایام تعطیلات نوروز، مراکز معاینه فنی خودروها در تهران فعالیت خود را با هدف حفظ ایمنی جامعه و رفع صف انتظار دریافت خدمات ادامه می‌دهند.

معاینه فنی خودروها برای حفظ ایمنی و سلامت جامعه بسیار ضروری است. در شهر تهران که ترافیک بسیار شلوغ است، خودروهایی که در وضعیت نامناسب فنی هستند می‌توانند علت بروز تصادفات جدی و حتی فوت و مرگ افراد باشند. بنابراین، معاینه فنی خودروها به منظور اطمینان از سلامت و ایمنی خود و دیگران بسیار مهم است. همچنین، در صورت عدم انجام معاینه فنی، قانوناً ممکن است با جریمه مواجه شوید. بنابراین، بهتر است به صورت دوره‌ای و منظم به معاینه فنی خودروهای خود بپردازید.

«سید محمدمهدی میرزایی قمی»، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، اعلام کرد که مراکز معاینه فنی تهران در ایام تعطیلات نوروز فعال هستند. به گفته او، حداقل هشت مرکز معاینه فنی شهر تهران در تعطیلات نوروز پذیرای متقاضیان خواهند بود. در روز ۲۹ اسفندماه نیز مراکز بیهقی و شهید آبشناسان فعال هستند. همچنین واحدهای سیار نیز در این روز به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت.

به گفته میرزایی قمی، از روز دوم الی چهارم فروردین‌ماه مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ الی ۲۲ و مراکز خاوران، امام رضا (ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام و ایران‌خودرو ۵۰۶۲ از ساعت ۷ الی ۱۴ فعال هستند. در روز چهارم فروردین‌ماه نیز مرکز شقایق به جمع مراکز فعال اضافه خواهد شد.

روند فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای پنجم الی سیزدهم فروردین

پس از چهارم فروردین نیز بخش‌های مختلف معاینه فنی تهران به روند کاری خود باز خواهند گشت. در روزهای عادی شهروندان می‌توانند به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند. همچنین سایت رسمی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراکز فعال معاینه فنی را به شهروندان معرفی خواهد کرد. خدمت‌رسانی به شهروندان در روزهای جمعه ۱۰ و ۱۲ فروردین در مراکز بیهقی و شهید آبشناسان از ساعت ۷ الی ۲۲ و مراکز شقایق، امام رضا (ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فداییان اسلام و آزادی از ساعت ۷ الی ۱۴ انجام خواهد شد.

همچنین به درخواست شهروندان، ظرفیت پذیرش مرکزهای معاینه فنی افزایش یافته است؛ البته سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به شهروندان توصیه کرد که پیش از مراجعه حضوری، نسبت به دریافت وقت از طریق اینترنتی اقدام کنند.

این اقدام برای ازبین‌بردن صف انتظار در مراکز معاینه فنی انجام شده است و به گفته سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، درحال‌حاضر صف انتظاری در مراکز معاینه فنی وجود ندارد. شهروندان درصورت سلامت خودرو می‌توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. اولویت پذیرش در مراکز با مراجعین اینترنتی است. نحوه پذیرش حضوری به‌نحوی مدیریت می‌شود که باعث ایجاد صف و اتلاف وقت شهروندان نشود.