شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قیمت#روغن#تاریخ

قیمت جدید روغن اعلام شد / جدول ۲۶ اسفند

قیمت روغن/ قیمت روغن مایع/ قیمت روغن جامد

قیمت روز روغن مایع در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ را در مطلب زیر بخوانید.

اقتصاد قیمت جدید روغن اعلام شد / جدول ۲۶ اسفند

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و طبق آن، هر بسته روغن سرخ کردنی به حجم ۱۸۰۰ میلی لیتر مبلغ ۳۱۹ هزار تومان است.

قیمت روغن مایع امروز 

قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت سرخ کردنی

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته های ۱.۵ لیتری  ۷۲ هزار تومان است.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس مواد غذایی اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

قیمت انواع روغن مایع

نام محصول وزن قیمت / تومان
روغن نیمه جامد لادن   ۵ کیلوگرم ۲۹۰,۰۰۰
روغن نیمه جامد امگا آبی لادن ۲.۷ کیلوگرم ۱۶۷٫۴۲۴ 
روغن نیمه جامد لادن طلایی ۹۰۰ گرم ۸۳٫۰۰۰ 
روغن اصیل مایع کانولا ۱.۵ لیتر ۲۷۳٫۰۰۰ 
روغن کانولا ویتامینه لادن ۱.۵ لیتر ۹۶٫۳۰۰
روغن سرخ کردنی غنچه ۱.۵ لیتر ۷۲٫۲۰۰ 
روغن گیاهی نیمه جامد حاوی امگا ۳ غنچه   ۴ کیلوگرم ۲۲۵٫۰۶۲
روغن اصیل جامد   ۴ کیلوگرم ۱٫۱۱۰٫۰۰۰
 

معرفی روغن های سالم خوراکی

روغن‌ها بر اساس منبع استخراج، روش تهیه و خواص شیمیایی متنوعی دارند. در ادامه، به برخی از انواع روغن‌های معروف اشاره خواهم کرد:

روغن زیتون از میوه زیتون استخراج می‌شود و یکی از روغن‌های پرمصرف در تهیه غذاهای مدیترانه‌ای است. این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بالا و اسیدهای چرب ناسازگار مفید برای سلامت قلب و عروق است.

روغن سویا از دانه سویا استخراج می‌شود و یکی از روغن‌های پرکاربرد در صنعت غذایی است. این روغن دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین E است که به سلامت قلب، سیستم ایمنی و پوست کمک می‌کند.

روغن آفتابگردان از دانه‌های آفتابگردان استخراج می‌شود. این روغن از نظر کیفیت و مقدار اسیدهای چرب اشباع و اسیدهای چرب ناسازگار متوسط است و برای پخت و پز و تهیه حبوبات، سس‌ها و تنقلات استفاده می‌شود.

روغن ذرت از دانه ذرت استخراج می‌شود و یکی از روغن‌های پرمصرف در صنایع غذایی و کشاورزی است. این روغن دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع می‌باشد.

روغن کانولا از دانه گیاه کانولا استخراج می‌شود و یکی از روغن‌های سالم و پرکاربرد در آشپزی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ناسازگار مفید برای سلامت قلب و عروق است.

علاوه بر اینها، روغن‌های دیگری مانند روغن بادام، روغنسسامی، روغن بادام زمینی، روغن خرما، روغن کنجد، روغن هسته انگور و روغن آووکادو نیز وجود دارند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

روغن‌ها به عنوان یک منبع انرژی غذایی مهم هستند و انواع مختلف آنها به تنوع طعم و عطر در غذاها و فرآورده‌های مختلف می‌انجامند. همچنین، برخی از روغن‌ها دارای خواص بهداشتی مانند مرطوب کنندگی پوست، تغذیه مو، و ضد التهاب بودن می‌باشند.

مهم است بدانید که هر روغن دارای مقداری چربی و کالری است، بنابراین مصرف معقول و متعادل آنها در چارچوب یک رژیم غذایی سالم بسیار مهم است. همچنین، در صورتی که دارای حساسیت یا عوارض بهداشتی خاصی هستید، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

اقتصادآنلاین