شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#جدید

افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید

افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید

چهار فیلم جدید «پرویزخان»، «نوروز»، «ایلیا جستجوی قهرمان» و «آپاراتچی» در افتتاحیه خود موفق شدند تا ۹۰۰ میلیون تومان به گیشه سینما واریز کنند.

به گزارش خبرآنلاین - سینماها در روزهای پایانی اسفند هر سال، شاهد مخاطب چندانی نیستند. امسال نیز سینماها از این قاعده مستثنی نبودند به طوری که برای افتتاحیه چهار فیلم جدید اکران یعنی پرویزخان، نوروز، ایلیا جستجوی قهرمان و آپاراتچی، تنها ۱۳ هزار و ۶۵۰ نفر به سینما رفتند تا ۸۹۹ میلیون تومان به گیشه واریز کنند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، پرویزخان عملکرد بهتری را در مقایسه با سه فیلم دیگر داشت و توانست ۷۸۰۰ نفر را به سینماها بکشاند. نخستین ساخته علی ثقفی طی سه روز نخست نمایش خود، در ۲۰۹ سانس نمایش داده شد و ۵۶۱ میلیون تومان نیز فروخت.

پرویزخان به حواشی دوران مربی‌گری پرویز دهداری در تیم ملی فوتبال کشورمان می‌پردازد. در این فیلم سعید پورصمیمی، علی باقری، مهدی قربانی، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، المیرا دهقانی، یاسین مسعودی، محمدصادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، اسکندر کوتی و مریم سعادت به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوروز هم افتتاحیه خود را با ۲۲۰۰ نفر آغاز کرد و توانست با ۲۸۳ سانس نمایش، گیشه ۱۳۷ میلیونی داشته باشد.

افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید

به ایرنا نوشت: در نوروز که بخشی از آیین‌های باستانی ایرانیان را به تصویر می‌کشد، علی نصیریان، مهدی هاشمی، شینم مقدمی و افشین هاشمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ایلیا جستجوی قهرمان نیز با نمایش در ۲۷۸ سانس، ۲۴۰۰ نفر را به سینماها کشاند و ۱۱۹ میلیون تومان فروخت.

این انیمیشن، داستان آرش، یکی از چهار گیمر برتر جهان است که وارد یک بازی آنلاین عجیب شده است. خانواده آرش تلاش می‌کنند او را از خطرات این بازی حفظ کنند، ولی توطئه بزرگ‌تری در پیش است.

افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید

آپارتچی اما کمتر از انتظار ظاهر شد و با ۱۵۰ سانس نمایش، تنها ۱۲۵۰ مخاطب داشت و توانست ۸۲ میلیون تومان بفروشد.

این فیلم روایتگر زندگی جلیل طائفی است. یک عاشق سینما در دهه ۶۰ که هرچند سواد خواندن و نوشتن نداشت اما پیگیر هنر سینما شد و این مسیر را از عکاسی آغاز کرد و به خرید دوربین سوپرهشت رسید. بعد از آن با گردآمدن گروهی از دوستان همکارش در حرفه نقاشی ساختمان، چند فیلم کوتاه تولید کرد.

در این فیلم تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، حسین عابدینی، وحید مبصری، ولی فروتن، امین گلستانه، پوریا میاندهی، شهرام خزرایی، بهنام تشکر، امید روحانی، علیرضا استادی و هومن برق‌نورد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این آمار در شرایطی به دست آمده که تمساح خونی، در همین مدت ۳ روز، با استقبال خوبی مواجه شد به‌طوری که ۹۰ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند و ۶ میلیارد تومان را به گیشه واریز کردند.

البته که در این آمار، ۳ فیلم تمساح خونی، بی‌بدن و آسمان غرب حضور ندارند چراکه تمساح خونی، اکران خود را از ۱۶ اسفندماه آغاز کرد. بی‌بدن نیز از پنجشنبه به روی پرده رفت و هنوز پروسه سه‌روزه افتتاحیه این فیلم کامل نشده و آسمان غرب نیز با پایان مراحل فنی خود، از دوشنبه به روی پرده خواهد رفت.

البته همان‌گونه که عنوان شد، این روزها، انتظار چندانی از سینما نمی‌رود چرا که دغدغه پررنگ خانواده‌ها در این روزها، حول محور نوروز می‌گردد و بنابراین باید استقبال واقعی از آثار نوروزی را از روز اول فروردین مشاهده کرد. همچنین باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که اکران نوروز ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلات شب‌های قدر، محک چندان مناسبی برای سنجش میزان مخاطبان سینما نخواهد بود و آوردگاه اصلی، اکران عیدفطر است.

بنابراین انتظار می‌‍رود با آغاز سال ۱۴۰۳، میزان استقبال از آثار اکران نوروزی، شدت بیشتری به خود گرفته و رونق تصاعدی خوبی نصیب این ۷ فیلم شود.

۲۲۰۵۷