شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#قیمت

پیش بینی مهم از آینده اتریوم / قیمت جانشین بیت کوین افت می کند؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت اتریوم

طبق گزارش‌ها، داده‌های بازار آپشن اتریوم از افزایش تقاضا برای قراردادهای فروش خبر می‌دهند. بر اساس آخرین داده‌های پلتفرم QCP Capital، شاخص ریسک معکوس (risk reversal) برای قراردادهای منقضی‌شده در آینده منفی شده است.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده اتریوم / قیمت جانشین بیت کوین افت می کند؟

قیمت اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، اخیرا به بالای ۴ هزار دلار صعود کرده و فعالان بازار انتظار دارند که به زودی به اوج تاریخی جدیدی در ۵ هزار دلار برسد. با این حال، داده‌های بازار مشتقات داستان متفاوتی را بیان می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، داده‌های بازار آپشن اتریوم از افزایش تقاضا برای قراردادهای فروش خبر می‌دهند. بر اساس آخرین داده‌های پلتفرم QCP Capital، شاخص ریسک معکوس (risk reversal) برای قراردادهای منقضی‌شده در آینده منفی شده است.

این تغییر نشان‌دهنده سردرگمی و نگرانی فزاینده در میان سرمایه‌گذاران، در مورد احتمال کاهش قیمت اتریوم در بازار اسپات است.

ریسک معکوس، معیاری است که برای سنجش احساسات بازار استفاده می‌شود و برای این منظور، تفاوت در نوسانات ضمنی بین آپشن‌های خرید و فروش را اندازه‌گیری می‌کند.

منفی بودن این شاخص نشان می‌دهد که فعالان بازار انتظار دارند قیمت یک دارایی کاهش یابد. در چنین شرایطی، تقاضا برای آپشن‌های فروش افزایش یافته و سرمایه‌گذاران به دنبال محافظت از وجوه خود در برابر ضررهای احتمالی هستند.

تیم QCP Capital با اشاره به منفی شدن شاخص ریسک معکوس، به معامله‌گران توصیه کرده که با احتیاط عمل کنند، به‌ویژه با توجه به اهرم قابل‌توجه استفاده‌شده در بازار. با این حال و علی‌رغم این نگرانی‌ها، تحلیلگران QCP Capital پیش‌بینی می‌کنند که هرگونه کاهش قیمت، با خرید تهاجمی مواجه خواهد شد.

در این میان، شبکه اتریوم با آماده شدن برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری آتی خود، دنکن (Dencun) که برای امروز ۱۳ مارس برنامه‌ریزی شده، در آستانه یک تکامل قابل‌توجه است. انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی باعث کاهش کارمزدها، به ویژه در شبکه‌های لایه دوم شود.

شبکه اتریوم چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تعریف «اتریوم چیست؟» برویم، ابتدا باید نقش واسطه‌ها را متوجه شویم.

امروزه واسطه‌ها همه جا هستند. در پشت صحنه، آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا انواع فعالیت‌های دیجیتالی را انجام دهیم. برای مثال جی میل به ما کمک می‌کند تا ایمیل ارسال کنیم. این بدان معناست که داده‌های شخصی و اطلاعات مالی ما تا حد زیادی در رایانه‌های دیگران – در سرویس‌های ابری و سرورهای متعلق به شرکت‌هایی مانند گوگل – ذخیره می‌شوند. حتی این مقاله بیت پین نیز بر روی سروری که کنترل آن در اختیار شخص ثالثی است، ذخیره می‌شود. بنا به ادعای طرفداران تمرکززدایی، این ساختار می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر روی اطلاعات و داده‌های خود دارند و فرصت‌هایی برای اعمال سانسور ایجاد می‌شود.

ایده اتریوم این است که نحوه کار اپلیکیشن‌ها را در اینترنت امروزی تغییر دهد و با جایگزین کردن واسطه‌ها با قرارداد هوشمند (Smart Contract) که قوانین را به طور خودکار اجرا می‌کنند، کنترل بیشتری به کاربران بدهد و نقش واسطه‌ها را از بین ببرد.

از سوی دیگر، اتریوم یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که از ارز اتر پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا:

  *  تراکنش‌ها را انجام دهند

  *  از طریق استیکینگ (Staking) سود کسب کنند

  *  توکن غیر قابل تعویض (NFT) را ذخیره و معامله کنند

  *  بازی کنند

بسیاری اتریوم را «نسل بعدی اینترنت» می‌دانند؛ چرا که توسط وب ۳ (WEB۳) پشتیبانی می‌شود. از طرفی، وب ۳ از برنامه های غیرمتمرکز (DApps)، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و صرافی های غیرمتمرکز (DEXs) پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، اتریوم قصد دارد با دادن آزادی بیشتر به کاربران، نحوه عملکرد برنامه‌های مبتنی بر اینترنت را متحول کند. رویکرد غیرمتمرکز اتریوم به این پلتفرم اجازه می‌دهد تا واسطه‌ها را به نفع قراردادهای هوشمند کنار بگذارد.

 

رمزارز نیوز