شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

سولانا در چند قدمی ۲۰۰ دلاری شدن!

بازار ارزهای دیجیتال | قیمت سولانا | بازار رمزارز

با نگاهی به نمودار قیمت سولانا، یک روند صعودی قوی مشاهده می‌شود. قیمت SOL در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۴ درصد رشد داشته و به ۱۷۳ دلار رسیده است.

اقتصاد سولانا در چند قدمی ۲۰۰ دلاری شدن!

شبکه سولانا در آستانه رسیدن به یک نقطه عطف قابل‌توجه است و ارزش بازار آن به بالاترین سطح تاریخی خود در ۸۰ میلیارد دلار نزدیک‌تر می‌شود.

با این حال، این دستاورد ممکن است تحت‌الشعاع یک نگرانی اساسی قرار بگیرد که توجه زیادی را به خود جلب نکرده است: عرضه توکن‌های SOL از زمان آخرین بازار صعودی از حدود ۳۰۰ میلیون به ۴۴۳ میلیون افزایش یافته است.

این افزایش عرضه می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای بر ارزش توکن و احساسات سرمایه‌گذاران داشته باشد.

هنگامی که عرضه یک ارز دیجیتال بدون افزایش متناسب تقاضا، به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، می‌تواند منجر به کاهش قیمت آن شود.

با این حال، با نگاهی به نمودار قیمت سولانا، یک روند صعودی قوی مشاهده می‌شود. قیمت SOL در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۴ درصد رشد داشته و به ۱۷۳ دلار رسیده است.

در این میان، شیب رو به بالای میانگین‌های متحرک، به ویژه میانگین متحرک ۵۰ روزه به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده و به مسیر صعودی قیمت سولانا کمک کرده است.

در همین حال، افزایش حجم معاملات همراه با افزایش قیمت می‌تواند یک شمشیر دولبه باشد: اگرچه این وضعیت نشان‌دهنده علاقه شدید به خرید است، اما نگرانی‌هایی را هم در مورد شرایط بالقوه اشباع خرید ایجاد می‌کند، به ‌ویژه زمانی که شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به سمت منطقه اشباع خرید می‌رود.

بنابراین، در حالی که روند قیمت سولانا به یک حرکت قوی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند، سرمایه‌گذاران باید مراقب عقب‌نشینی‌های احتمالی باشند، به ویژه با توجه به وضعیت شاخص RSI و افزایش عرضه توکن SOL در بازار.

سولانا چیست؟

شبکه سولانا (Solana) یک بلاک چین لایه اول غیرمتمرکز، امن، مقیاس‌پذیر و سریع است. این شبکه با هدف تبدیل‌شدن به بستری برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) ایجاد شد و در حال حاضر یکی از رقبای اصلی اتریوم به حساب می‌آید. سولانا مانند اتریوم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند؛ اما با این تفاوت که توان عملیاتی بیشتری دارد و هزینه آن کمتر است و در یک کلام، مقیاس‌پذیرتر است. توکن SOL از همان ابتدا همواره در فهرست برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار داشته است.

در صفحه اول وب‌سایت سولانا (solana.com)، این شبکه «قدرتمند برای توسعه‌دهندگان، سریع برای همه» توصیف شده است. انجام تراکنش‌ها در Solana کمتر از ۱ ثانیه طول می‌کشد؛ یعنی سولانا برای تمام کاربران سریع است. کارمزد بسیار کم تراکنش‌ها در این شبکه و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند پیچیده هم بیانگر آن است که سولانا همان چیزی است که توسعه‌دهندگان می‌خواهند.

سرعت نسبتاً پایین تأیید تراکنش‌ها در بسیاری از بلاک چین‌ها، از جمله اتریوم، همواره به‌عنوان یکی از معایب سیستم‌های غیرمتمرکز مطرح می‌شده است. این در حالی است که با ورود پروژه‌هایی مثل سولانا، رفته‌رفته بلاک چین‌های کندتر جای خود را به بلاک چین‌های بهینه‌تر می‌دهند.

این شبکه قادر است روی کاغذ در هر ثانیه بیش از ۵۰ هزار تراکنش را پردازش کند؛ یعنی سولانا علاوه بر بلاک چین‌ها دیگر، غول‌های حوزه پرداخت مثل پی‌پل و مسترکارت را هم تهدید می‌کند. از آنجا که این اکوسیستم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند، می‌تواند میزبان انواع اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، از NFTها گرفته تا صرافی‌های غیرمتمرکز و بازارسازهای خودکار باشد.

 

رمزارز نیوز