شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار

سندروم بی قراری دلار / در بازار هفته گذشته چه گذشت؟

اختصاصی گسترش نیوز؛

وضعیت بازارهای پولی و مالی طی هفته گذشته را در این گزارش مشاهده می کنید.

اقتصاد سندروم بی قراری دلار / در بازار هفته گذشته چه گذشت؟

در هفته گذشته، بازارهای مالی درگیر روند منفی و کاهشی بود. این روند کاهشی احتمالا ناشی از عوامل مختلفی مانند نگرانی‌های اقتصادی، تحولات سیاسی و اجتماعی، یا اخبار منفی در رویدادهای جهانی بوده است..در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

بازار-بورس

هفته سرخ بازار بورس

بورس در طی هفته گذشته پرچم دار سقوط در بازارهای مالی بود و بسیاری از نمادهای معاملاتی به رنگ قرمز درآمد.

به طور کلی، هفته گذشته برای بورس یک هفته ناامیدکننده بود و نشان‌دهنده نوسانات ناپایدار در بازارهای مالی بود. امیدواریم که شرایط بهبود یابد و روند مثبتی در آینده برای بورس و شرکت‌ها به وجود آید.

قیمت-دلار

نوسانات قیمت دلار در بازار

دلار هفته گذشته رکورد شکنی کرد و به کریدور ۶۰ هزار تومانی رسید و نگرانی های زیادی ایجاد کرد همچنین بعضی از تحلیلگران اظهار کردند ممکن است دلار تا ۷۵ هزار تومان هم بالا برود اما سیاست های  ارزپاشی دولت و بانک مرکزی کارساز شد و قیمت ارز به کریدور پنجاه هزار تومانی بازگشت.

قیمت-طلا

بازار طلا و سکه

در هفته اخیر، بازار سکه امامی با کاهش بازدهی ۰.۵۱ درصد روبرو شد. در آخرین معامله روز پنجشنبه ۲۴ اسفند، قیمت سکه امامی به مبلغ ۳۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسید و با کاهش ۱۹۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شد.

در همین روز، قیمت سکه بهار آزادی به سطح ۳۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید. در آخرین معامله هفته، نیم‌سکه با قیمت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با قیمت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شدند. همچنین، سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

این مساله نشان می‌دهد که بازار سکه در هفته گذشته تحت تأثیر کاهش قیمت قرار گرفته و افزایش نوسانات قیمتی را تجربه کرده است.

قیمت-خودرو

جنجال ایران خودرو در بازار

به طور کلی هفته گذشته قیمت محصولات داخلی روند کاهشی را سپری کرد اما نکته قابل توجه در بازار، جنجال شرکت خودرو سازی ایران خودرو در ارتباط با تحویل خودروهای پژوپارس بود که با ورود دولت و عقب نشینی این غول خودروسازی موضوع ختم به خیر شد.

بیت کوین

رکورد باورنکردنی بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال طی هفته گذشته در شوک رکورد شکنی بیت کوین قرار داشت.بعد از اینکه این رمز ارز به سطح ۷۱،۰۰۰ دلار رسید سازمان "مرجع امور مالی" انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که به مراکز شناخته‌شده سرمایه‌گذاری اجازه می‌دهد اوراق قابل معامله در بورس با پشتوانه ارزهای دیجیتال را منتشر کنند و به این ترتیب به سازمان‌های نظارتی که راه را برای تجارت ارزهای دیجیتال هموار می‌کنند، پیوست.

در حال حاضر بیت کوین به ۷۱,۰۳۷ رسیده است.