شهر خبر

اعلام زمان پرداخت مرحله بعدی سود سهام عدالت

بورس، بانک و بیمه اعلام زمان پرداخت مرحله بعدی سود سهام عدالت

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بالغ بر ۳۶۰ هزار ورثه تشکیل پرونده دادند و سود سهام را دریافت خواهند کرد.

سهام عدالت یک برنامه‌ی اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت‌های دولتی اجرا شد. به طور خلاصه، طبق این برنامه، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی به مردم عرضه شد تا افراد معمولی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت‌ها شرکت کنند. هدف این برنامه از یک سو افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمد دولت بوده است. مردم می‌توانند سهام عدالت را با خریداری سهام از بورس اوراق بهادار یا از طریق اقداماتی که توسط دولت برنامه ریزی می‌شود، تهیه کنند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقاء آگاهی مردم و فراهم کردن فرصت‌های مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای دولت اجرا شد.

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که اقدام به تشکیل پرونده کردند، سود سهام عدالت را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به شرکت‌هایی که سود سهام را پرداخت نکرده‌اند، گفت: تعداد ۸ شرکت از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت، سود سهام عدالت را پرداخت نکردند که با آنها برخورد قانونی خواهد شد. البته برخی از این شرکت‌ها هنوز در مرحله قانونی هستند و ۶ شرکت هم تخلف کردند.

براساس این گزارش، مرحله بعدی سود سهام عدالت خرداد پرداخت خواهد شد.