شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#تلگرام

قیمت رمزارز تلگرام بالا رفت / نهنگ مرموز چه کرد؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت تون کوین

طبق گزارش‌ها، یک نهنگ ۲۱۴ اتریوم (معادل تقریباً ۸۵۸ هزار دلار) را برای خرید ۲۰۹،۲۳۷ توکن TON خرج کرده است. سرمایه‌گذاری قابل‌توجه این نهنگ نشان‌دهنده علاقه و اعتماد فزاینده این گروه از سرمایه‌گذاران به تن کوین است که می‌تواند به رشد بیشتر قیمت این رمزارز در بازار کمک کند.

اقتصاد قیمت رمزارز تلگرام بالا رفت / نهنگ مرموز چه کرد؟

قیمت تن کوین (TON)، ارز دیجیتال بومی شبکه باز تلگرام (TON) در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ درصد رشد کرد و به ۴٫۴۵ دلار رسید.

البته در زمان نگارش این خبر، قیمت تن کوین کمی اصلاح شده و در محدوده ۴٫۲۴ دلار قرار دارد، اما در بازه روزانه، همچنان یک رشد ۸٫۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

اما علت این رشد قابل‌توجه چیست؟ به گزارش پلتفرم Lookonchain، افزایش قیمت تن کوین با یک تراکنش قابل‌توجه در این بلاکچین همزمان بوده است.

طبق گزارش‌ها، یک نهنگ ۲۱۴ اتریوم (معادل تقریباً ۸۵۸ هزار دلار) را برای خرید ۲۰۹،۲۳۷ توکن TON خرج کرده است. سرمایه‌گذاری قابل‌توجه این نهنگ نشان‌دهنده علاقه و اعتماد فزاینده این گروه از سرمایه‌گذاران به تن کوین است که می‌تواند به رشد بیشتر قیمت این رمزارز در بازار کمک کند.

همان‌طور که در خبرهای قبلی گزارش شد، تلگرام نیز اخیرا از توزیع احتمالی ۵۰ درصد از درآمد تبلیغات به صاحبان کانال‌ها، در قالب توکن TON، خبر داده است.

در این میان، یک دلیل بالقوه برای نگرانی، درصد بالای دارندگان در سود تن کوین است که در حال حاضر، ۹۵ درصد است – بالاترین سطح از سال ۲۰۲۱. از نظر تاریخی، این رقم نشان می‌دهد که تن کوین ممکن است با فشار فروش برای برداشت سود مواجه شود.

در صورت فروش احتمالی، قیمت TON می‌تواند تا سطوح حمایتی ۲٫۶ و ۲٫۳۸ دلار کاهش یابد.

با این حال، مواردی هم وجود داشته که بسیاری از دارندگان در سود باعث ایجاد روند نزولی نشده‌اند و در انتظار افزایش بیشتر قیمت، موقعیت خود را حفظ کرده‌اند.

بنابراین، اگر حرکت فعلی ادامه یابد، تن کوین می‌تواند حرکت صعودی جدیدی را به سمت اوج تاریخی خود در ۵٫۸ دلار آغاز کند.

شبکه TON چیست؟

شبکه تون را می‌توان به عنوان یک سوپر کامپیوتر توزیع شده در نظر گرفت؛ «سوپر کامپیوتر» به دلیل سرویس‌های مختلفی است که ارائه می‌دهد و «توزیع شده» به خاطر این که هر کسی می‌تواند در این شبکه به صورت نود فعالیت کند (غیرمتمرکز بودن شبکه).

این بلاکچین شعار سریع‌تر از بلاکچین‌های دیگر را در سیستم بازاریابی خود استفاده می‌کند.

شبکه بلاکچینی تلگرام، اتریوم را رقیب اصلی خود می‌داند و مزایایی مثل سرعت بالا و کارمزد کم، نسبت به دومین شبکه بزرگ بازار دارد. یکی از مواردی که باعث کاهش کارمزدها در این شبکه محبوب می‌شود، این است که فروشندگان ارز دیجیتال Ton Coin باید هنگام فروش ۰.۹ درصد کارمزد پرداخت کنند، در حالی که برای خریداران هیچ کارمزدی در نظر گرفته نمی‌شود. این موضوع در مقایسه با اتریوم که در زمان شلوغی شبکه کارمزدهای آن سر به فلک می‌کشد، مزیت بسیار خوبی است. همچنین این نوآوری باعث ترغیب به خرید این ارز شده می‌شود و تعداد فروشندگان کمتر از خریداران خواهد شد. البته تاثیر این موضوع را باید در بلندمدت بررسی کرد.

اصلی‌ترین هدف این شبکه، تسهیل پرداخت‌های مستقیم کریپتویی درون پلتفرم تلگرام است. این شبکه بلاکچینی در این زمینه خود را با بیت کوین و اتریوم مقایسه می‌کند و می‌گوید که این دو شبکه برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند و نه به عنوان روشی برای پرداخت. دلیل اصلی این استدلال نیز سرعت پایین تراکنش‌ها و در نتیجه، افزایش کارمزد برای انتقال کوین‌هاست.

 

 

رمزارز نیوز