شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#قیمت#پایان سال

کرکره بازار اجاره مسکن پایین آمد / آخرین قیمت رهن و اجاره خانه در پایان سال + جدول

راه و مسکن کرکره بازار اجاره مسکن پایین آمد / آخرین قیمت رهن و اجاره خانه در پایان سال + جدول

بازار اجاره مسکن سال ۱۴۰۲، ۸ روز مانده به پایان سال، عملا به کار خود خاتمه داد.

هزینه اجاره مسکن به عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی، اندازه و امکانات ملک، نزدیکی به امکانات عمومی و نیازهای بازار بستگی دارد. در شهرهای بزرگ و متراکم، قیمت اجاره معمولاً بالاتر است، در حالی که در نواحی با امکانات کمتر، مناسب تر است. افزایش یا کاهش تقاضا و عرضه هم در تعیین قیمت اجاره مسکن موثر است. همچنین وضعیت بازار مسکن و شرایط اقتصادی می توانند بر قیمت ها تأثیر گذار باشند.پ

اگرچه ممکن است در موارد محدود و استثنا، معاملات انگشت‌شماری در این بازار در روزهای پایانی سال انجام شود اما این بازار در امسال رسما به کار خود خاتمه داده است.

با این حال، برای اطلاع از سطوح اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی موجرها در روزهای پایانی سال، فایل‌‌‌های متعددی هم در بازار سنتی (بنگاه‌‌‌های معاملات ملکی) و هم در بازار آنلاین (استارت‌آپ‌‌‌های بازاریابی املاک) در دسترس متقاضیان این بازار قرار دارد.

با توجه به اینکه بازار اجاره امسال عملا به کار خود خاتمه داده است و در ۸ روز باقی‌مانده به پایان سال، معامله‌‌‌ای در این بازار –مگر در موارد انگشت‌شمار و استثنا– انجام نمی‌شود، ‌‌‌می‌توان سطوح فعلی اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی درج شده در فایل‌‌‌های در دسترس را مبنای اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی موجرها در روزهای ابتدایی سال آینده (۱۴۰۳) دانست.

در واقع این نرخ‌ها نه‌تنها نشان‌دهنده سطوح اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی در این بازار در روزهای آخر سال هستند؛ بلکه می‌تواند به عنوان راهنمای قیمتی متقاضیان برای ابتدای سال آینده مورد توجه باشد.

اجاره-خانه