شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#خودروسازان#بانک#جریمه#می‌شوند#جیب#پول

این خودروسازان جریمه می‌شوند / جیب این بانک پر پول شد

اقتصاد این خودروسازان جریمه می‌شوند / جیب این بانک پر پول شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۴ ( ۲۱ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

فولکس واگن استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که کمیته سیاست‌گذاری در لابی خودروی این کشور را چند روز پس از قطع روابط تسلا با این گروه ترک کرده است، زیرا این خودروساز آلمانی از کمپین ضد استانداردهای جدید سوخت فاصله گرفته است. استرالیا برای استفاده بیشتر از وسایل نقلیه الکتریکی در جاده‌ها و کاهش آلاینده ها، ماه گذشته استانداردهای کارایی خودرو را پیشنهاد کرد که خودروسازانی را که مدل‌های پر آلایندگی وارد می‌کنند جریمه می‌کند و به کسانی که وسایل نقلیه تمیزتر وارد می‌کنند، پاداش می‌دهد.

به دلیل تقاضای ضعیف در چین، قیمت سنگ آهن نزدیک به ۵ درصد کاهش یافت و به نزدیک به ۱۱۰ دلار در هر تن رسید و باعث مازاد موجودی شد. این بدان معناست که عرضه سنگ آهن در مقایسه با تقاضای کنونی مازاد است که منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود. مواد مورد استفاده در ساخت فولاد از ژانویه تا کنون حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است زیرا بخش‌های دارایی و تولید چین با مشکل مواجه هستند. کنفرانس اخیر در پکن امیدی به افزایش تقاضا ایجاد نکرد و حجم بالایی از سنگ آهن در بنادر ذخیره شده است.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

قیمت نفت در روز دوشنبه به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا در چین رو به افول بود، اما به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد تنش‌های سیاسی در خاورمیانه و روسیه، قیمت‌ها کاهش چندانی نداشت. بهای آتی برنت در ساعت ۴۰۵ GMT با ۵۵ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۸۱.۵۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا (WTI) با ۵۷ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۷۷.۴۴ دلار رسید.

در چین، وسایل نقلیه الکتریکی با یخچال‌های داخلی و حتی سیستم‌های صوتی سرگرم‌کننده داخل خودرو، از مد افتاده محسوب می‌شوند. در عوض، خودروسازان به طور فزاینده‌ای به افزودنی‌های جدید از تخت‌خواب تا اجاق گاز روی می‌آورند تا فروش ضعیف را افزایش دهند. شرکت‌های بزرگ خودروهای برقی (EV) به دلیل عدم اطمینان اقتصادی و تنش با سایر کشورها، تولید این خودروها را کاهش داده اند، زیرا تقاضا برای خرید این خودروها کمتر از قبل شده است. از سوی دیگر، شرکت‌های کوچک‌تر خودروهای برقی باید ایده‌های جدید و هوشمندانه‌ای ارائه کنند تا در بازار سخت به کار خود ادامه دهند. بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است در آینده به هم بپیوندند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

ایلان گلدفاجن، رئیس بانک توسعه امریکایی، روز یکشنبه در رویدادی گفت که این بانک (IDB) افزایش سرمایه ۳.۵ میلیارد دلاری را برای IDB Invest، بازوی بخش خصوصی آن تصویب کرد. با ورود پول بیشتر، سرمایه‌گذاری IDB در چند سال آینده دو برابر خواهد شد. این بدان معناست که آنها قدرت بیشتری برای حمایت از پروژه هایی خواهند داشت که به کاهش فقر و مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کنند. بر اساس بیانیه ای، افزایش سرمایه به IDB Invest اجازه می‌دهد تا توانایی خود را برای هدایت منابع به منطقه به حدود ۱۹ میلیارد دلار در سال از حدود ۸ میلیارد دلار فعلی افزایش دهد.

ایالات متحده و چین، همراه با میلیاردرهای فناوری، همگی برای کنترل هوش مصنوعی (AI) در حال رقابت هستند. این دو کشور بزرگ قدرتمند در همه چیز مرتبط با هوش مصنوعی از جمله ساخت فناوری هوش مصنوعی و تهیه مواد مورد نیاز برای آن با یکدیگر رقابت می‌کنند. آنها همچنین برای تشویق تحولات جدید از جیب دولت‌های خود پول خرج می‌کنند. ایالات متحده درحال‌حاضر در ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی پیشرفته که می‌توانند زبان خود را تولید کنند، جلوتر است. این سیستم‌ها مانند ChatGPT از داده‌های زیادی برای ایجاد ربات‌های چت و سایر ابزارهای مفید استفاده می‌کنند.