شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس

طرح انتقال آب خلیج فارس / کمبود ها برطرف می شود؟

بحران آب/کمبود آب/محیط زیست

طرح انتقال آب خلیج فارس می تواند به مناطقی از کشور که درگیر خشکسالی هستند کمک کند.

اقتصاد طرح انتقال آب خلیج فارس / کمبود ها برطرف می شود؟

مدتی است که صحبت از طرح انتقال آب خلیج فار س به گوش می رسد. چنین طرحی می تواند برای برطرف کردن خشکسالی ها و همچنین جبران کمبودهای آبی مناسب باشد.

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: انتقال آب از خلیج فارس راه حل موثر در رفع بحران آبی شهرستان است، اما جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز صنایع از طریق تصفیه و استفاده از آب فاضلاب شهر در چرخه تولید فولاد ممکن خواهد بود.

ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری شهرستان زرند در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال این شهرستان خواستار رعایت کلیه استانداردها و الزامات زیست محیطی در اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری شد.

او افزود: انتقال آب از خلیج فارس راه حل موثر در رفع بحران آبی شهرستان است اما جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز صنایع از طریق تصفیه و استفاده از آب فاضلاب شهر در چرخه تولید فولاد ممکن خواهد بود.

وی با تاکید بر ماهیت صنعتی و روند رو به رشد شهرستان زرند گفت: توسعه پایدار مولفه هایی دارد که در تمامی پروژه های زیرساختی و صنعتی بایستی مد نظر قرار گیرید؛ در این راستا شهرستان زرند به واسطه ماهیت کشاورزی و توسعه صنعت در صورت عدم توجه به تامین آب مورد نیاز، با مشکل مواجه خواهد شد.

وی اجرای طرح فاضلاب شهری، به واسطه محاسن آن و ایجاد اشتغال سیصد نفری را مفید ارزیابی کرد.

او تامین منافع عمومی را ارجح دانست و تصریح کرد: تقدم نفع عموم بر منعت شخصی در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و برابر قاعده لاضرر در دین اسلام و منابع فقهی مورد تاکید قرار گرفته است که این موضوع در عملکرد مدیران و به ویژه در فعالیت های عمرانی عمومی از قبیل پروژه فاضلاب شهری بایستی مورد توجه باشد.

رییس حوزه قضایی شهرستان زرند در پایان ضمن تاکید بر رعایت منافع عمومی و توجه به کلیه الزامات و استاندارهای زیست محیطی در اجرای پروژه فاضلاب شهری، خواستار پاسخگویی و توضیح ادارات متولی در راستای اقناع سازی شهروندان مبنی بر ایفای تعهدات و مسئولیت های قانونی آن ها شد‌.

گفتنی است در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند که با حضور معاون آبفای استان و دیگر دستگاه های مربوطه برگزار گردید؛ سرمایه گذار و مسئولین اداره آب و فاضلاب به عنوان متولیان اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهری ضمن پاسخگویی به مطالبات مردمی و ابهامات موجود در اجرای طرح، موظف به رعایت کامل الزامات زیست محیطی و ایفای تعهدات در احداث تصفیه خانه مذکور شدند.

انتقال آب به رفسنجان

مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیۀ بازدید از پروژۀ در حال اجرای انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان گفت: «انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان که در دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد حرکتی است که نتایج آن برای سال‌ها یا قرن‌های آینده ماندگار است و نسل‌های فعلی و بعدی از آن متنفع می‌شوند».

طباطبایی اضافه کرد: «در راستای اجرای این طرح کارگاه‌هایی ایجاد شدند و امیدواریم با ادامۀ روند اجرای این پروژه، به‌طور جهادی، دو ماه آینده شاهد منتفع شدن مردم از آب خلیج‌فارس باشند».

وی گفت: «شرکت آب و فاضلاب در برنامه‌هایش همه ساله طبق تعریف برنامه‌های اضطراری، یک‌سری فعالیت‌ها ازجمله؛ ساخت مخزن، اجرای خطوط انتقال ورودی و خروجی مخزن، حفر و تجهیز چاه و دیگر فعالیت‌ها را در برنامۀ خود دارد».

خبرگزاری دانشجو